Tuesday, July 23, 2019

Susun atur plan rumah telah di gubah


Inilah rumah aku lebih kurang dari pandangan hadapan

Hari ahad hari itu aku ambil cuti dari selepas subuh hingga 10.50 pm aku kemas rumah Ruang tetamu di ubah bagi ada space dan di dapur serta bilik aku.

Aku just bagi Simple je sebab tetamu jarang jarang Rasa melengkapi bila ada perabot disetiap kawasan walaupun tak ada tetamu selalu datang boleh santai berbual borak sembang 


Kusyen yang selalu aku duduk


Ruang makan dan perkakas aqua aku sudah tidak membela ikan lagi tak ada masa nak bagi perhatian


Ruang tontonan televesion dan telefon rumah


Ruang online di dalam bilik


Di sisi tingkap bilik instrument gitar hiburan aku



Tempat letak ubat-ubat dan kotak kecemasan johnson&johnson


Rak ubat dan ubat kucing aku sudah kuarintin ubat lama di buang.


Di ruang barang dapur


Ruang barangan dapur

 ruang rumah  sekarang tidak penuhi ruang dengan perabot.Perabot di susun di tepi dinding rumag begitujuga dengan sofa serta kusyen fikir duduk rumah sendiri. Mesti lagi besar kan rumah. Rumah nih, just bentang carpet boleh hampar 4 tilam kawin.

 .aku menghias rumah jenuh memikir. Nak cantikan rumah sikit sikit pun boleh.. Rasa ringan sikit. Berjimat cermat amalan mulia

Okay lah, aku tak nak tunjuk design baru rumah aku just cerita sahaja design dan susunan sekarang pun okay.untuk kemudahan emak aku di rumah. 

Sekarang berbeza dari plan lama ini



 Plan lama dulu



Plan lama ini sudah tidak sama berbanding dengan keadaan yang aku ubah sekarang

Mesti korang tertanya- tanya sebab musabab apa aku kemas rumah dan ubah susun atur dan panggil tecnician wirering tambah semua soket plug di rumah aku? Bulan lepas.??aku membelanjakan wirering plug RM300


Aku buat wirering tambah plug di rumah


Plug di ruang makan


Plug di dalam bilik yang belum di agihkan di dalam bilik


Plug di ruang dapur coway,mesin basuh dan blander.

What the hell that suppose to mean Baiklah aku terangkan sebenarnya aku nak ambil produk penapis udara coway sbb.mak aku selalu mengadu nak nyawa tak boleh,penat,lagi pulak kat rumah aku ada kucing bulu kembang dan kucing biasa 22 ekor.dan tepi belakang rumah aku ada bangsal besi kacip jadi hot lah dengan debu arang dan pembakaran sampah. Tidak di nafi aku sometime merokok.

Aku just nak bagi keselesaan nak jaga kesihatan mak dan aku di rumah.itu sahaja nawaitu aku yang mampu buat.

Dan yang sebenar-benarnya aku fikir aku cancel dulu ambil penapis udara 
Coway aku nak bagi satel satu-satu dulu bagi ekonomi aku stabil dulu lepas dekat bayar water dispenser ombak baru aku ambil penapis udara coway memang bagus tapi nanti udara bagus duit sempot.



  1.  Aku terpaksa cancel ambil penapis udara coway sebab aku terikat dgn 2 unit barang sekarang mesin basuh lagi RM1100 dan ombak lagi nnt bagi selesai satu per satu dekat nak bayar habis mesin basuh aku ambil penapis udara coway aku takut nnt udara bagus duit pula sempot sbb. Utama aku banyak komitment lain dekat kucing 2 peliharaan mak aku lagi,mak aku duit transport,makan,top up tel,internet stearmyx,bil2 lagi dll dsbg
  2. Aku Tak boleh macam tu mak dan aku tak akan keluarkan bujet  peribadi aku tergolong berpendapatan rendah

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping