Monday, November 18, 2019

Aku fikir yang baik2 sahaja

Slip gaji aku bulan oktober



Mungkin orang lain kerja lebih hebat banyak duit aku Tak tahu nak kata.bulan lepas ada orang offer aku job despacth..ninja delivery

Aku fikir punya fikir
Kenapa kerja sekarang tak bagus?

Gaji boleh cukup makan tak ada cuti

Kerja baru despacth ni kenapa bagus dari yg lama?

Gaji banyak ada cuti bebas kesana- sini

Sekarang tak cuti?

Cuti security ada kena planing awal2 cari orang ganti kena keluarkan duit sendiri untuk orang ganti

Berapa lebih banyak?

Kalau despatch, duit minyak motor dan repair motor, depa bagi?

Tidak

Insurance utk kalau jadi apa2 atas jalan, ada?

Tiada

Jadi, nampak je gaji banyak, tapi long term, rugi?

Sudah lah kena redah hujan ,tenaga panas...ikut rentak org.. Kalau lambat atau ada masalah, org blame aku.

Tak gitu?

Mak kata apa?

Mak bangkang dan beleter

Kalau mak tak restu, gaji byk pun tak guna

Gaji banyak tapi risiko tinggi. Lebih baik duduk di tempat yg dah stabil relex buat macam biasa sahaja usaha jalan kan tugas dengan betul tekun dan amanah.

So aku tetap dengan aku jadi jaga sekolah walau apa keadaan sekalipun.

Sedaya upaya aku bermakna akan cuba menjalankan sesuatu tanggungjawab dengan sesungguhnya sikiranya jika gagal akan mencuba lagi tanpa megaku kalah.

Mendurung cita- cita kehendak yang aku perolehi di rumah.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping