Friday, November 22, 2019

Aku ubah pendirian

Selalunya kawan2 yg suka berhutang tidak jujur. Alasan direka reka raih simpati. Janji nak bayar sanggup bersumpah.

Bila time sampai, 1000alasan!!
Orang yg suka berhutang lazimnya suka menipu. Jarang nak jumpa yg jujur!!

Aku kena ubah pendirian.
Hentikan beri hutang pada kawan2.
Pendapatan aku hanya cukup utk aku dan Mak.

Tanpa bantuan KKM,
perbelanjaan bulanan tidak dpt ditampung. Lihat penyata yg aku buat tu.

Ingat, alasan yg kawan2 bagi masa nak berhutang 9 dari 10 lazimnya tidak benar.

Direka reka, dgn kata mudah menipu.

Live simple.

I DON'T LEND I DON'T BORROW

Take your life simple n humble.
InshaAllah i will have a nice life.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping