Wednesday, November 13, 2019

Aku beli kompang ibu

cerita aku beli kompang ibu dekat ustad farhan barangkali tidak ada apa- apa kerana cerita ini.cerita itu,cerita kampung cerita seorang jaga sekolah yang menghadapi emak yang suka membebel pembujukan orang kampung.tetapi sekiranya kita melihat lebih jauh lagi maha orang lain bersikap begitu.

sebabnya,kondisi kehidupan masyarakat yang terkandung rasa aku tidak ketimbangan.

perkara kedua bunyian apa yang orang lain tidak ada.maka terperangkaplah aku dengan bebelan mak aku dengan norma-norma orang lain jiran2 bekerja shif lain itu di sedari had aku bermain alat muzik di rumah.

sudah 3 minggu aku tidak main gitar aku heboh tetap mengamit perilaku- perilaku orang lain serta jiran.

siapa pun tidak boleh menafikan tapi mak aku tadi aku cakap kompang ibu yang aku pesan dah sampai ke tanggan aku. lantas di lingkari dengan teguran 'hang jangan duk main anak jiran aku kerja pagi'apa yang di sangkal mak aku tidak betul aku tak teringatpun balik kerja nanti nak main kompang.luar sedar aku keesokan harinya baru aku nak main entah esok pun tak dapat main kerana sibuk berbagai urusan sedangkan gitar pun lama-lama sekali baru aku main.

apakah rasa korang bila mak aku melarang sedangkan aku tak ingin pun nak main bunyi-bunyian di rumah aku malam ini dan dah 3 minggu tak main bunyi-bunyian pun.ptuiiih payah tinggal di rumah aku ada tukang melarang



Sedangkan dari minggu lepas dan semalam aku cakap dekat mak ' aku nak bersara main gitar lama- lama sekali aku main gitar aku sekarang berfikir yang baik sahaja aku terima'
Mak aku masih tak faham aku.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping