Tuesday, November 12, 2019

Aku tiada pilihan

Sudah 5 ekor kucing di sekolah aku buang cuma tingga 1 ekor maknya,1 ekor anaknya dan bapak kucing belang susah nak tangkap

takut budak sekolah ada asma.berak di merata-rata tempat kalau kkm datang pihak sekolah kena marah.bau najis kucing yang tidak menyenangkan.

 so aku kesian seekor kucing sakit aku bawa balik seekor buat sementara jer. tapi aku terpaksa uruskan kucing tu sbb dah kesian.

aku akan tinggal rmh mak jaga makan minum. so sapa nak jaga kucing yang lain di rumah tu aku dgn mak aku la yang jaga. aku pun memang sayang dgn kucing di rumah 10 ekor aku bela tak berak dlm rumah pun. kadang nak berak megiau nak keluar berak. dan ada yang hanya balik makan di rumah.


aku takde pilihan semalam aku terpaksa. nak diluah mati mak, nak ditelan mati bapak umpamanya.aku buang kucing di sekolah di tempat yang ada makan dekat market ikan k.b permatang manggis risaukan keadaan sekolah di tempat aku bertugas  utk makluman korang semua, mula2nya mak kucing,bapak kucing,anak kucing tu sendiri yang datang kat sekolah aku. bukannya aku cari nak bela dia. tapi dah lama2 tu aku yang selalu beri makan sayang pula.

tak megapalah di situ pun mereka boleh makan banyak sisa makanan.

balik rumah semalam letih sangat kerana aku rajin bekerja sampai kena ketit semut gatal nak tangkap kucing di dalam kandang burung ,memikirkan bercerotet nak buat persiapan di rumah nak pangkas pokok,nak mesin rumput dll sbb.orang jauh saudara mara aku nak balik kampung

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping