Thursday, November 21, 2019

Aku kesal Trim pokok


Aku Bertindak keatas semak berimba di kawasan hadapan rumah aku, oleh kerana di awal bulan 12 saudara mara aku nak balik kampung .maka kemarin (21-11-2019) aku mencantas (trim) mana-mana pokok yang boleh mengganggu penglihatan dan menghalang pemandangan ke jalan tepi rumah terutamanya pemandangan hadapan rumah penjagaan dibahagian depan  Dengan menggunakan gergaji pemotong pokok bersama gunting trim pokok dan pengangkut sampah, maka kerja-kerja tersebut telah selesai dijalankan sedikit.

hari ini balik temujanji klinik kesihatan aku nak memesin rumput rosak jadi terpaksa tangguhkan dahulu upah orang lain memesin rumput.


Gambar sebelum


Gambar sebelum


Gambar selepas


Sebenarnya dari gambaran ini sebelum ini aku selalu trim pokok jadi aku tak tahu nak buat macam mana lanskap rumah aku dan kemarin aku trim pokok aku buat perbandingan barulah aku sedar bahawa gambaran pokok sebelum di pangkas adalah lebih elok setelah buat perbandingan.

Aku cakap dekat mak aku yg aku tak sedarpun semua ini setelah membuat perbandingan barulah aku sedar.mak aku cakap tak apa esok pokok tu sekejap sahaja naik balik.

Aku rasa sedikit kesal.


Kawasan tepi dan belakang rumah yang belum di mesin rumput.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping