Monday, November 11, 2019

Tak gamak naya kucing

sudahlah sakit di buang pula.

sesiapa tidak kasihankan kucing sakit sebenarnya bukan mudharat,merosakan dan risikonya kepada individu,masyarakat sendiri.

Demi kucing sakit ini aku mentaati dengan kesabaran hukum tuhan dan tatasusila bersyukurlah dengan nikmat yang kita ada.

semalam aku tak sampai hati nak pergi buang kucing di sekolah yang sakit ini walaupun sudah separuh jalan aku memacu motosikal ke market aku berpatah balik dan pulang ke rumah.


Dan pagi ini aku bawa ke klinik veterinar pokok sena jabatan haiwan.doktor bersihkan luka dan cucuk ubat antibiotik serta spray ubat luka di tempat luka.


mustahil ke kancah kebinasaan doktor cakap kalau dia nak baik- baiklah kalau tidak wallahualam.

Jiran aku mulalah terbersin- bersin.salahkah aku menolong haiwan yang sedang sakit.aku bukan kacau orang dan kucing tu duduk sengap ,tidur di dalam pondok kucing di rumah aku.



pedulikan jiran yang kebiasaanya macam tu penting aku dah cuba sedaya upaya merawat kucing sakit.walaupun kesusahan atau gundah gulana aku mencari keselesaan hidup di bumi allah.


  1. doktor cakap kucing itu akan menyendiri kerana sakit daya kekuatanya lemah.jadi apa masalahnya aku dengan kucing di rumah tiada masalah orang lain pula masalah jelek dengan aku
  2. Doktor cakap kuman akan berjangkit sekiranya tidak di asingkan dari kucing yang lain sekiranya kucing lain ada kesan luka.oleh itu aku kuarintin kan di dalam pondok sangkar kucing di rumah aku.
  3. Memang pelbagai cemuhan dari masyarakat dan berbagai bagai lagi ,aku buat bodoh sahaja buat dono ja sebab insyaallah kalau kucing tu sihat aku akan buang dia dgn selamat sekiranya memudharat veterinar panggil aku untuk suntikan bagi kucing itu mati.puas hati korang dengan berbagai- bagai lagi tanggapan.nasib korang tak mati- mati lagi noh..

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping