Monday, December 9, 2019

Aku no hal punyo

Pening memikirkan rakan sekerja"Fungsinya bukan saja mampu membayar sewaktu cemas tapi terpaksa berhutang dengan orang lain termasuk aku untuk membayar hutang dengan selamat.

soal-soal keselamatan,kesenangan membayar,pengeluaran tunai,bantuan turut meminjam serta merta melibatkan orang lain termasuk aku.

Dengan hasil pinjaman yang dia perolehi lumayan hampir semua pembelian telah berlumba-lumba mendapat pulangan.sedikit sebanyak menjejaskan wang simpanan dan wang belanja harian.

Aku sedar aku pun dah tidak bagi peminjam berhutang dengan aku lagi daripada bayaran minimum untuk setiap bulan aku buat payment interest.



Ramai orang mempuyai impian itu aku tidak nafikan,bagi sesetengah orang terutama keluarga yang di hantui atau di rasuk kebendaan atau hiasan.

hakikatnya benda yang di perlukan orang yang berhutang dengan aku sebelum ini hakikat pada hujungnya porak peranda kehidupan aku mak aku bising

mak: "hang kerjapun tak ada duit...tu hang ambil macam- macam macam mana nak ada duit."

gimiknya macam tu hahahahaha aku cakap dekat mak aku

aku : " duit bayaran tidak termasuk duit gaji aku sebenarnya duit bonos extra elaun oku bekerja,lagi pun aku tidak terlalu gairah memiliki lebih daripada 2 ansuran kan duit mesin basuh sudah habis bayar sekarang ansuran lebih kurang dari dahulu tempohari orang berhutang dengan man menanguh-nanguhkan bayar hutang man jadi kelapangan penganaiayaan rugi kan man"

korang tahulakan mak aku sensitif ttg duit.



Alhamdulilah drop payment coway ombak aku cantik belum pernah gagal 1 atau 2 bulan.dan ansuran ke 2 tv dan kabinet aku tiada berhutang dengan sesiapa melain mak aku itu pun aku cepat2 bayar bila ada duit.(sudah bayar)bereh syiling boh tabung

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping