Monday, December 2, 2019

Masalah ini

Aku hairan dengan orang melihat realiti kehidupan aku rajin,sekarang tentu sedar bahawa satu macam gambaran di dalam masyarakat kita,

Berbalik pada cerita kawan2 yg suka berhutang..

Bila nak pinjam seribu alasan, buat muka kesian dan ada juga terlatih menitis air mata..

Lakonan mereka kalah artis Bollywood.. 😁

Tiba time nak bayar, alasan lebih berputar putar.. acapkali talipon take jawab, message tak jawab. Dah tentu hutang tak "terjawab " jua.

Kaki berhutang mostly are incorrigible liars!!

That's irrevocable fact!!

Aku kena lebih berhati hati dgn sesiapa saja .
Aku ingat!!

Don't lend and dont borrow!!

aku tergolong kelas bawahan.semalam aku terpaksa buat cover overtime rakan setugas aku PK Murad tanpa di bayar gaji RM 3 hari malah beliau turut berhutang dengan aku bagaimanapun beliau telah menjelaskan hutang sebanyak RM 100 tinggal lagi baki hutang di tokok tambah RM 110.dan abg ejo kawan sekampung berhutang dengan aku RM 100 dari bulan ogos tak bayar2 lari macam tu sahaja.

kenapa aku memperosokan dengan belenggu orang seperti ini,di sisi lain aku bertambah kesal duit wellfare skim oku belum di terima kebiasaanya sarana di masukan 1 hb setiap bulan hari ini sudah masuk 2 hb

aku hidup buat kerja tolong orang yang betul.sungguh malang nasib aku orang meyangka aku orang kaya kerana aku memelihara diri dari meminta,-,minta

aku terjerat dengan belitan penghutang pasti dengan sendiri

21hb november 2019, 29 hb november 2019 dan 30 hb november 2019 aku bercuti aku bayar cash dekat penganti tugas aku termasuk PK Murad walaupun beliau masih berhutang dengan aku di tokoknya lagi dengan aku ot cover tempat dia lagi.

Selalunya kawan2 yg suka berhutang tidak jujur. Alasan direka reka raih simpati. Janji nak bayar sanggup bersumpah. Bila time sampai, 1000alasan!!
Orang yg suka berhutang lazimnya suka menipu. Jarang nak jumpa yg jujur!!

cara dan niat memang dia hendak membayar sebenarnya dia sudah masuk perangkap dan di belenggu dengan aku terpaksa berhutang dengan mak aku RM 60 dan sebelum ini baki tertunggak aku hutang maklong aku RM 30 selepas aku bayar 27hb november 2019 RM 120 duit RM 100 yang PK Murad bayar 27 hb november 2019.kepada maklong aku RM120 sebagai jalan selesai lagi RM 30 aku hutang maklong aku dan RM 60 aku berhutang dengan mak aku.

kenapa aku harus menanggung beban orang lain yang tak lumpuh  pendapatan  aku yang betul menjadi mangsa berterusan lebih menyusahkan lagi di tanggung oleh keluarga aku

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping