Wednesday, December 25, 2019

Buntu Prob.kerja

Problem di tempat kerja mf aku bagitahu ni sebenarnya sebelum ini hampa rasa  kerja guard aku rajin buat ot 16 jam bulan ni dah 4 hari overtime

Bulan lepas 4 hari petugas malam yang lepas dapat gaji blah cam tu ja

Cakap esok nak bayar last2 kencing man cam tu kerja oh kerja

Tiap kali nak cuti tak datang baru call bgtahu aku malaslah depa bt main2 tk boleh bg komitment

bos dah berhentikan dia kerja masalah dengan petugas baru pula

aku kerja betul depa buat main2 bila bgtahu bos buang depa bos pun tk bleh percaya petugas malam kaki kencing duit org

Overtime sepatutnya ditentukan olih syarikat dan dibayar olih syarikat juga. Sebaik polisi bukan OT tapi gantian PK jika seseorang ambil cuti. OT memenatkan pekerja macam aku Banyak benda lain terbengkalai jika asyik layan OT

aku buat ganti petugas cuti seorang tu ada siang kerja mpsp malam dia bertugas sebagai PK depa main man dgn duit.. aku kena bincang dgn bos besar aku.

aku hentikan buat OT sebulan dua.
Biar syarikat selesaikan masalah PK Yb cuti tu
Kadang ot lambat bayar
aku buat surat ketengah masalah OT pada syarikat.Pegawai suruh catit bila dtg petugas dtg lambat ,cuti dia nk potong gaji depa masuk dekat aku

Tahun depan lg bz man kawal lalu lintas jam 9 malam baru bleh bernyawa aku buat surat aduan hitam putih pada Majikan.

aku lapor majikan akan ambil tindakan
Ketengahkan masalah OT.sebab bertugas malam payah ada orang mahu ganti melainkan aku.Klu dia cari org lain tk apa masalah tiada orang mahu ganti malam melainkan aku

Tulis apa yg akualami spt kena kencing dek kawan kawan PK lain berkaitan OT

Baik aku ketengahkan pasal sek ni tepi jln hehehe

Mcm dah letih tp kerja ni sesuai cuma berceragah kecelaruan petugas malam Kerja PK SK Ptg Buloh baik utk aku masalah OT kena selesaikan

Don't get bullied

Work hard

Do not overwork

Badan pun kena rehat

Bila bos  Man balik,  bincang..

Tegas kan pendirian aku

kemarin dulu Malam petugas malam buat cakap motor dia rosak pulak tak tel aku tk ada kredit ,4 kali aku tel jam 11.30pm baru dia angkat telefon ckp transport rosak

Aduhai... Teruk nya perangai pael PK YB murad Buat nak kerja kalau x boleh bagi komitmen. Susahkan orang lain pulak

Tugasan shift 24jam perlu diatur dgn teliti olih majikan.
8hour shift perlu 4PK

Bos cakap 8 jam sahaja gaji dah tinggi kerja kena bkualiti la..jgn hilang waktu bertugas...majikan membayar 8jam sepenuhnya....baru majikan pun puas hati

8 hour shift perlu  PK.

Ini pula melibatkan OT.
Bila 1PK cuti bos kena cari ganti dari pool PK.
Tak bolih senang 2 suruh PK buat OT yg panjang.
PK macam aku akan jadi lesu.Banyak kerja harian terbengkalai
Kualiti PK bertugas turut bergantung pada pusingan kerja yg adil
Takkan kena shift malam sahaja cuti .Cuti kena apply Lain la cuti sakit or emergency
Pool PK dpt selesaikan masalah sebegini

Pengurusan yg baik, staff lebih sejahtera
Shif petang juga company ckap gaji dah naik elaun mcm2 Tak pa
PK yg kaki tuang, mai datang lambat wajib dibuang

Ia menyusahkan rakan setugas Dan juga majikan aku malas layan PK yg kaki kelentong

Work is work

Good news n bad news 4 me...biasa cuti untuk petugas malam

 Sy bgtau kat dia cuti yg layak cuti emergency sahaja..kalau kerap xdak org ganti akan di ambil tndakan PK Murad perlu PK.

Ini pula melibatkan kerja siang mpsp malam PK

 2 kerja PK Murad kerja tu la dia tak larat pulun

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping