Sunday, December 22, 2019

Burung cak rumah




Masuk waktu kunci jam sekitar jam 4 petang.seekor burung cak rumah pening terbang jatuh Aku terhenti lantas memerhatikan ke mana binatang itu pergi. Dia masuk di celah susunan barang sebelah kantin Aku biarkan dan teruskan kunci jam. tiba-tiba haiwan itu merempuh keluar kepada aku. Dia lalok dan jatuh apabila melanggar dinding. Aku terus berhenti daripada dan usap dengan air sejuk di kantin.  Seekor anak burung. Aku letakkannya di bakul raga motor.

aku ambil dia dan mengadakan sesi penggambaran dulu. Dia diam aje...siap boleh terlena di tapak tangan aku. hehe....empuk ke? Aku letak di tingkap untuk dia terbang pergi tapi dia enggan pergi. Sakit kah? atau Kepak patah kah? Aku tengok macam ok jer. Aku bawak anak burung itu ke anjung untuk dilepaskan. Macam ok tak ok jer dia terbang. Aku rasa dia masih anak lagi untuk terbang dengan baik. Kalau dia sakit, aku minta maaf sebab tak reti nak merawat burung cedera.aku bagi butir nasi bekal dan labu Nasib baik anak burung makan itu kelamaan terbang juga,mungkin burung itu lapar agaknya

Lama kelamaan burung itu terbang sendiri
 Nampaknya anak burung itu telah pergi ke jalan yang benar. hehehe....semoga pakcik guard  dapat merawatnya dengan baik. Ameen....

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping