Thursday, December 5, 2019

Penekanan

Askm kepada pembaca,
Dari fb aku & blog  mmg orang dpt lihat situasi aku dari bbrapa sudut :

 bukan nk menghukum si pemijam kan aku ckp peminjam niat memang nk bayar ayat tu

KERJAYA AKU

Buat masa ni PK diSK Ptg Buluh terbaik. AKU dpt rasa & kecapi kepuasan disini

KAWAN 2 lah

Biasa punyai mereka yg pelbagai kerenah. Make sure aku jauhkan diri dari mereka,

Kalau peminjam ckp tidak amanah, panas baran & yg hanya "mereka saja betul peminjam nk salah aku kenapa ". Byk lagi ragam & aktiviti kawan2.aku wajib menilai baik buruk setiap orang. Dekati yg baik, jauhi yg tidak!

PENDAPATAN & PERBELANJAAN
dari aliran tunai yg Aku buat, wp ringkas, ianya jadi panduan terbaik mengawal diri supaya jauh dari nafsu belanja yg bukan2.

 INGAT,

bantuan KKM JKM bukan utk selamanya.aku pun perlu Rancang belanja ikut gaji PK sahaja.

Extra wellfare Bantuan man dianggap sebagai bonus sementara.

HOBI
hobi baik utk ketenangan minda, jiwa raga. hobi yg  menelan belanja yg byk. Komputer,gitar
Pets ie kucing. Jika sebahagian gaji disalurkan utk makanan kucing kucing, ianya semua duit .

Kalau gaji aku lumayan melebihi kegunaan sendiri, that's fine.

Kalau kita pun tak cukup, aku kena kena cari jln keluar. Bela 1,2 kucing mungkin baik utk budget aku.

KEBERSIHAN

Aku selalu pastikan kawasan rumah luar dalam bersih at all times. Make my dwelling unit "HOME SWEET HOME ".

MAK 🤱🏻

Mak aku selalu berleter. Itu tak kena ini tak kena. Itu tak bolih ini tak bolih. Pok pek pok pek... 😁

Tentunya ia beri tekanan pd Aku apa lagi bila baru balik kerja. Penat tak habis, telinga sakit dihujani leteran Mak 😆

Orang tua mmg cerewet. Tentu korang pun tau kan.. Aku perlu sabar, tk boleh melawan & tiap kali dimarahi MAK,  la ni kepada peminjam peminjam baca AlFatihah dlm hati. Pasal hutang dan kasut tu dll aku sedekah dekat mereka, aku dah macam abg aku dah story peminjam tu nnt aku delate..

Mak aku sesitif ttg duit. It will give you severe headache at times but remember   LIFE GOES ON...

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping