Sunday, January 26, 2020

Aku & Kerja rumah

Aku tinggal di pinggir kampung macam nilah kerja kampung jika ada masa terluang menebas,menebang pokok,meyangkul,memesin rumput dan sebagainya.


Pagi tadi aku bersihkan daun-daun kering gugur di kawasan rumah Laluan di belakang rumah


Di sudut tepi belakang rumah turut di bersihkan

 Menebas pokok bunga kantan dan lengkuas kecil


Menambak jalan dengan batu yang juram di laluan rumah





Megutip dan menghimpun besi buruk untuk di jual


Sebahagian besi buruk yang di kumpul


Ada lagi antara besi buruk yang di jumpai

Sehari berbelanja tujuh hingga lima belas ringgit pendapatan hanya cukup bagi perbelanjaan harian.



Dan aku sempat megemas dan susun barang-barang buang sampah dan sapu di dalam rumah ruang tamu dan bilik.


Laci almari di makan bubuk serta anai2 di buang dan di bakar pagi tadi

Aku bekerja untuk membantu meyara mak.tapak rumah suku hektar di tanam durian,rambutan,pisang,mangga betik dll.

Mengharap hasil tanaman keadaan hidup agak susah dengan bilangan kucing peliharaan yang banyak bertambah ada masa menolong membersihkan kawasan tidak ada masa hanya ke tempat kerja cukup belanja bulanan

Subuh pagi tadi aku marahkan mak aku kucing berak di atas sofa ,dan pagi tadi aku buat kerja luar jiran yang tak bela kucinh tepi belakang rumah sneeze LOL owh yeaaah ...what u things i'm not right with ur voice coz u dont expect me right ,i no wonder like u all larh..if cat is hungry i give a food if you hungry you also want to eat right.


Kehidupan kami anak beranak di perbaiki dengan adanya bantuan daripada wang zakat dan usaha aku bekerja.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping