Saturday, January 18, 2020

Nistanya aku dari pandangan

Pasti anda mengerut muka sekiranya ada orang hiaq tuih ketika anda sedang makan dan ketika memanggil nama si comel.serta di bunyikan batuk

Sedangkan mungkin keselesaan hidup keluarga mereka sempurna dalam pada masa yang sama mereka main dengan anak mereka tidak pula ada orang hiaq tuih menjunkit jejak mendaki,tersadung jejak menurun berbareh bertangkai ramai nista yang di pandang aku

Ingatlah orang muda (ustad muda yang baru berumah tangga dan punyai anak dan orang lain yang seumpama tabiat hak seseorang yang tertentu dan hak wajib engkau kerjakan di pulangkan dengan sempurna dan ia selalunya aku tidak pula jelaskan bunyi dan sikap demikian pada orang.

Kemampuan engkau bersikap sedemikian adalah orang yang zalim terhadap aku.

Ingat roh sehingga meninggal dunia menuju di kawasan aku tempat yang mulia tapi roh mukmin engkau menyeksa hidup aku.

Aku bukan terus mengata ini sangat keras akan ilmu engkau yang tinggi dan hebat sedangkan sebelum engkau pindah tinggal di kawasan kejiranan aku dan ibuku sudah biasa mengasihi binatang seumpama kucing

Engkau belum pernah melihat aku membela ibu kelawar yang patah sayap di disisi sayap ketiak ibu dalam anak kelawar hingga boleh terbang

Engkau belum pernah melihat aku merawat dan menjaga kucing lumpuh hingga bertahun dan mati.

Engkau belum pernah melihat aku menjaga kucing buta dan merawat kucing sakit dan memberi makan kucing terbiar dan membela.

Mungkin kau masih kebudak-budakan dan masih muda dari aku apa yang utama di fikiran engkau adalah keluargamu

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping