Sunday, January 5, 2020

andaian mak saya kerja guard

Mak saya cakap kerja guard bukan buat apa duduk sahaja pastu kunci jam.

saya cakap kerja guard banyak yg mak tak tahu ia melibatkan undang2,syarat skop kerja rondaan ,clocking,kawalan,pengawasan dan perintah,aduan dan gerak kerja ikut saluran betul tak boleh buat keputusan sendiri.

 Mak saya cakap kerja guard gaji boleh cukup makan

 Saya cakap kerja guard dah banyak saya perolehi,mesin basuh,penapis air,tv dll banyak yg saya dapat kecapi kerja guard 🥰😂👍

Kalau kerja lain kena redah hujan panas ini dekat sahaja mudah🛵🏫

Mak saya kata Kerja kilang gaji banyak cuti boleh kesana-sini💷🖼

 Saya cakap kerja guard ada cuti tapi kena planing awal2 📅

Saya cakap kerja guard tak perlu banyak tenaga cuma tekun dan amanah💪👮🏼‍♂

 Saya cakap kerja kilang kena ikut rentak majikan tak betul kena marah dengan manager,incas  Semua cikgu ,staf ,rakan setugas baik tiada masalah lagi saya dah serasi😁

Mak saya cakap ikut suka hang lah🥺

 Krja kilang gaji sama ja dngan guard
Cuma kilang lebih sikit
Tapi kerja teruk🤢😵🥱

 Saya cakap.. Saya dah selesa kerja guard teruskan saja. X payah dok kejaq konon gaji lebih tapi x tau lagi serasi ka tak kerja dgn majikan baru.. Teruskan kerja saya dgn tekun & ikhlas. Inshaa allah akan berhasil. Yg penting Halal😊

mungkin mak saya nak tengok ekonomi saya stabil kot saya masih limited minimum lagi simpanan

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping