Friday, January 31, 2020

Bingung sekadar bingung

Aku lihat kedudukan ekonomi seterusnya

entah pape x jd point sgt x matang suka buat cita mengarut sesuai sgt jd tukang karut kat blog hahaha apekebenda bkan pretending sgt pon ekonomi x stabil perrghh lebih baik x yah nasihat ke arah kebaikan bkn menjahanam atau merendahkan org peace

Kemarin dulu aku pinjam duit mak aku RM 80 untuk 2 hari aku bercuti telah aku bayarkan pada orang cuti dan kemarin mak aku bagi RM30 untuk beli ubat sakit urat dan kunci

Keseluruhan pada aku yang ada RM 69.00 tolak duit minyak 3 hari

Ubat bisul RM16.00
Ubat racun anai-anai RM 9.50
Clear cleaning serai wangi RM 3.00
Sabun cuci lantai RM 6.00
Minyak motor RM3.00
Rokok RM12.00

Sedekah abg abdul rahim RM2.00

Semua RM48.50

Balik rumah aku bagi mak aku RM 20 duit sepuluh sekeping ,lima ringgit 2,dan terus kemas rumah,sapu,lap tingkap,perabot,kemas bilik,moop lantai spray ubat racun anai-anai dsbg sampai jam 8 malam barulah selesai kerja dalam rumah.dari jam 3 petang tadi tak berhenti-henti cuti macam tak cuti lagi teruk apa punya bala rumah aku.

Dan hari ini sehelai duit pun tak ada pada aku hanya duit syiling RM 26.00 lebih

Aku minta pinjam RM 20 dekat mak aku nak belanja pergi kerja mak aku marahkan aku

Hari- hari aku menabung aku pun bagi balik duit RM 20 yang aku nak pinjam pada mak aku sebab tak tahan telingga aku pun keluar terus bawa duit syiling RM 20 lebih tu pergi tukar yang menyedihkan aku apek tu kelentong aku katanya duit aku RM20 aku diam campur terharu hari itu aku kira RM20 lebih minggu lepas dan berhari-hari selepas itu aku simpan syiling biarlah dia kenakan aku satu hari orang kenakan dia pula.

Aku dengan kecewa membeli minyak motor dan rokok baki tinggal pada aku hanya RM8.80 nak belanja esok sehari lagi sebab duit welfare belum masuk pejabat cuti.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping