Tuesday, June 16, 2020

Mesin Jahit di pulangkan semula



Mesin Jahit dan seterika arang di ambil balik di letakan semula di rumah aku rumah tinggalan nenek pusaka turun temurun.

Putus bicara mencari jalan menebus maruah, resah diri aku betul lah tiada kasih sayang maklong asyik cakap abg din yang suruh macam-macam tomahan maklong tak mesra dengan kami dah anak beranak

aku akui kebenaran tidak berpihak pada aku dan mak.apa pula dusta tomahan aku dan mak terima masalahnya di terangkan maklong tidak mempercayai kami anak beranak. oleh kerana itu aku tuntut sewajarnya harta pemberian aku yang telah aku serahkan pada maklong. Okey?

sebelum ini tak pernah terniat nak buat begitu. terserahlah jadi harta pusaka rumah aku di ambil mereka sebelum ini. urusan aku  sendiri sekaligus tuntut semula harta yang aku serahkan pada maklong atas nama aku.

sebaik bertemu maklong aku meminta balik barang rumah pusaka aku yang aku serahkan pada maklong dengan kepercayaan penuh mengunakanya ikut apa yang aku rasa sesuai. tapi belum pernah terniat di hati menyelewengkan harta pusaka rumah mak apa lagi daripada Adik beradik sibuk berebut ambil itu dan ini.

terus minta dan pergi jika itu sumpah durjana biarlah barang 2 pusaka itu reput di rumah pusaka mak

aku hanya mengucapkan terima kasih sebagai ahli keluarga biasa sahaja. jerih perih nya aku selama ini tidak membawa apa -apa makna kepada maklong sebaliknya membawa berbagai - bagai tohmahan yang memedihkan

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping