Sunday, June 7, 2020

Tahziah buat pakcik latiff

Ketika Aku tengah bertugas aku menjawab telefon dan bertanya abg din. abg din membuat panggilan itu berkata pakcik dah tak ada. aku bertanya bila ?abg din cakap baru tadi makdak tel lagi ujarnya abg din nak balik aku inginkan kepastian abg din nk balik kampung atau rumah bapa saudara aku di antara gapi.abg din letak telefon. aku hari ini cuti kemaskan semua barang di rumah pesan mami yah jenazah akan di kebumikan di jalan perak bersebelahan ahli keluarga.


Selfie dengan Mak sebelum p ziarah upacara pegebumian


Comei nya Mak aku


Nampak muda mak aku


hatiku melonjak lega kerana hari ini kami akan berjumpa sanak saudara setelah tak dapat sambut hari Raya. sudah agak lama juga keluarga pakcik tidak ke Penang. Rindu rasanya untuk bertemu makdhak .


Masjid Jalan Perak




selepas menunaikan solat jenazah kami di beri peluang melihat jenazah.rasanya aku sempat menerpa megucup ciuman ke muka pakcik aku yang tenang. sungguh nyaman rasanya sejuk sekali sekala sebak merambu air mata.kemudian aku memapah dengan berzikir di dalam Hati ke liang lahat dan kami mengepal tanah di letakan oleh pengali kubur .



fikirku lagi tentu bersedih aku mula membaca yassin fikiran aku melayang seolah bermimpi telah sampai di perkuburan pakcik latiff (kasyaff) aku terkejut dari igauan dan teruskan membaca surah yassin mungkin dari aruah Tok kamariah, mami, pakcik dan beberapa kubur ahli keluarga pakcik aku telah pergi semadikan. tidak ubah seperti mimpi.




tentu ada apa -apa di harapan fikiran aku hampir sama kemudian siram air mawar hampir 3 ,4 Jam kami berteduh barulah selesai upacara pegebumian gulung tikar  dan mungkin sudah terasa berjam-jam lamanya sebaik saja azan asar sejam selepas petang tadi kami pun beredar. ahli keluarga pulang ke rumah masing -masing baby. pkpb inilah cerita tentang pegalaman terakhir melihat dan mengkebumikan aruah pakcik Uncle bapoo Abd. Latiff Hussain Sap Atau di kenali Pak latiff dan tok ayah


No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping