Wednesday, June 10, 2020

Rawatan kucing aku Bob

Pagi yang masih awal aku membawa Bob ke veterinar Pokok Sena, Jalan agak tidak beberapa lengang kerana tempoh pkpb di benarkan merentas daerah SOP kenderaan yang lalu lalang

kucing aku Bob sakit sejak semalam lagi beberapa hari tidak makan. Perasaan aku takut akan kesihatan Bob.

Mak aku pula ingatkan Racun tikus yang di letakan oleh kak ani di rumah maklong adalah punca kucing aku Bob sakit. Mak aku yakin sebab banyak tikus mati di luar rumah maklong aku juga turut berasa curiga terhadap tindakan yang perlu di ambil untuk merawat Bob

selama hayat kami belum pernah letak racun tikus hanya menentang tahan perangkap tikus. aku tak mahu di anggap melatah orang lain pula sedia tekankan kami untuk mencemuh bunyi kerana setiap kali sedang hadapi masalah ada jiran -jiran dan orang melepak di bangsal secara sukarela mencemuh kami anak beranak dengan sinis kerana seolah mereka tahu kami sedang hadapi krisis yang meruncingkan

kekadang hubungan menjadi tegang dan urusan harian terganggu agar Bob sembuh

setelah di periksa Jabatan Veterinar Tadi aku beritahu Bob keracunan dan doc masuk ke dalam bilik bertanya pakar, Bob pun berbaring menunjukan angota badan di perut nya luka. baru lah aku sedar dan beritahu doc cakap bisul pecah doc berikan suntikan dan cuci luka nanah bisul cacar di perut Bob

setelah selesai rawatan aku pun balik bawa Bob pulang dan spray ubat luka di perut bob  doc cakap bagus kalau aku ada ubat spray biru, hijau luka nanti serangga lalat dsbg tidak hurung kesan luka nanah

aku pun menceritakan pada Mak aku doc beri ubat selera makan Bob hanya tidur berehat di rumah tidak boleh di lepaskan keluar tersentap orang di bangsal seperti biasa sukarelawan nak mencemuh




Bob sewaktu tunggu giliran rawatan



selepas balik rumah spray ubat luka

Berat badan Bob 3.6 kilo


11 June 2020
Kucing kesayangan kami Bob telah pergi dulu dari kami 5.40 pagi tadi selepas azan subuh yang pertama 

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping