Wednesday, January 16, 2019

aku merambang hari


1. hari ni aku kerja kampung lagi walla' dah lima hari setel kerja dan hari ini kerja urusan mak mere kehte umi hai. bila tak kerja, bangun sedikit lewat. sedikit je pun. pukul 9. hakhakhak.

2. terlupa nak kejut aim. eh ke aku kejut dia bangun pagi tadi? macam dia je yang kejutkan aku bangun subuh pagi tidur balik padehal tak boleh pun (garu kepala)

3. breakfast air kopi panas panas .

4. nawaitu di hati dari semalam, hari ini kita ke mengail ikan ye. mari setelkan review journal. tapi itu semalam, hari ini, kuasa Allah menentukan segalaNya. music pain. terus tukar plan ke mengail ikan. eh?

5. tukar battery kat jam tangan di seksyen kedai Pekan sungai Puyu.

6. suruh anak buah beli bugger dekat warung awang sebelah Sekolah menengah Permatang To' Jaya. i loikeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!

7. balik makan, tengok servey internet video Youtube sebab tak letak planing punya nak mengajar gitar

8. mengurut kaki lutut tangan pingang bahu.

9. dalam mengurut tu tanya bang cik "manakah anak bangau?" hahahahahah sikit punya ganas memula dulu tetibe?

10. adeke jawab kat TM perangsang pekej lama ke? SEBELAH dia la account tel tersilap bayar tranfer ke account streamyx.patulah sebelum ni aku pening kepala dengan TM dah bayar tapi bil overdue buat2 ada dalam account telefon guna tak sampai RM pun sebulan akan tetapi baki dalam akaun -RM 132.00 semua funtion mesin dekat TM point pun buat aku pening kepala sebelum neyh

11. first time kena hantar e-mail bukti penyata resit, nervous kot. i ols mane pernah kene jadi macam ni dekat TM  (see, nebes punye pasal staf TM trust me u oll)kena kemas kini e-mail aku staff tm rekord salah e-mail muakmal_79@.yahoo.com bukan yang sebenarnya muakmal_79@yahoo.co.uk email aku ada CO.UK bukan .COM

TM Balas e-mail aku jen jen jeng keluar ikon Bluehyppo

Kepada En. Muhammad Akmal,

Terima kasih kerana menghubungi Unifi.

Merujuk kepada e-mel bertarikh 7hb Januari 2019 berkenaan dengan isu bayaran. Pihak kami memohon maaf di atas segala kesulitan yang dihadapi.

Berdasarkan semakan sistem, pihak kami mendapati bahawa isu telah diajukan kepada pihak berkenaan dan nombor laporan (sekian sekian) masih lagi didalam siasatan. Kami juga telah mengemaskini laporan dengan lampiran yang dibekalkan. Pihak kami hargai sekiranya pihak encik dapat memberikan kami masa untuk menyemak isu tersebut.

Terima kasih kerana menghubungi kami. Jika anda ingin kemas kini butiran dan untuk ketahui lebih lanjut mengenai bil dan perkhidmatan, anda boleh berbuat begitu di aplikasi care@unifi. Jangan lupa untuk sertai unifi komuniti di community.unifi.com.my; di mana anda boleh menikmati bantuan layan diri serta berkongsi pengalaman unifi anda bersama ahli-ahli komuniti yang lain.

Kami berharap dapat memberikan perkhidmatan yang lebih baik kepada anda.

Terima kasih.


Yang benar,

Nur Iza binti Ibrahim
E-mail Team
Unifi

*YES*

Terima msg sms Your pmt amt has been done tranfer account (MUHAMMAD AKMAL BIN MUSTAFA)
tapi aku tak dapat duit tak ada duit dan tak rugi.kuakuakua


12. park motor. jauh tak jauh gak menapak tangga kedai 2 Ringgit. well, kate nervous? kahkahkah **

13. tengok kat. bila kat kaunter rm20 sahaja.baki RM 4 Jadi belanja RM16 alhamdulillah.

14. Tel Bank. sekali tu utk cash deposit skim. malu cam haram.nak tanya dalam bank dah la ade abang polis kat situ.

14. oh rupenye bulan ni hujung bulan baru masuk duit kat sebelah bulan lepas pasal nak raya krismas tu sebab masuk awal dia je. apehal aku tak nampak tadi? demn.kia hua RM dah berkurangan nak tunggu 11 hari lagi

15. berjalan pulang ke kedai Pet shop Beli makanan kucing.  (sambil buat muka sibuk sibuk)

16. balik masuk rumah, terus sambung buat kerja di luar rumah berkebun pisang.menebas
seumur hidup katenye. aku pun on sahaja (padehal duit tinggal berape je, tsk tsk)

17. balik terus orang ikan datang jual ikan pinjamkan mak RM 10. not bad. banyak berbelanja. my tummy is satisfied.

18. bila masuk ke petang, perasaan mengantuk itu hebat. takpe, memang salah sendiri (tetibe takde kaitan)

19. keluar kejap siram pokok konon pokok yang kempunan di siram dah dua hari(minggu tetibe lagi)

20. balik, decide nak tidur.

21. minum kopi sekejap je, siap berangan kene makan dengan big foot yang aku tengah pegang

22. sambung buat kerja berpeluh.bakar sampah oh lupe, bilik aku kan sauna. peluh itu kan sihat (semua orang dan jiran2 hak tuih)

23. tengok jam haruslah siap-siap solat magrib companion ada kelas gitar lagi malam  ni. sobs

24. aku beli ape? jamu aku makan bugger . baru kerap mengajar gitar ni makan bugger. ada satu serba satu belanja anak buah makan tapi aku makan gak. aik?


apekah plan cik terkeshima pada malam ini?

oh plan malam ini? mestilah makan =) ye saye dan makanan tidak dapat dipisahkan. hakcewah (esok lagi dengar hak tui + cewah) tapi saye juge membesar. pipi pun kembang. sobs sobs tapi takpe aku bersyukur sangat Allah kurniakan kesihatan ke atas diri saya. eh suka sangat aku ni lari tajuk. menyimpang gila! selain makan, aku nak setelkan lagi beberape page review tak sudah dari bulan lepas. bahahahahahaha. gile lame review. what to do, selain review journal, facebook pun tetibe buat review gak, youtube, research blog orang lain.


eh dah nak dekat kul 5 pagi. nak makan nasi lah...belum sapna sona lagi

kucing-kucing aku dapat makan aku pun dapat makan syukurlah walaupun kredit negatif

aku mengharapkan keredhaan-Mu ya Allah.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping