Thursday, January 24, 2019

nak cari kayu...2

what funny ada cerita pasal nak cari kayu dari masa kecik aku... gini ceritanya...Masa ... Segala kayu kering dan sabut kelapa, kami bakar wat unggun apiu ntuk masak memasak bwk ... buru ni maka itulah hala aku bila dah pokai bulan ini yer…oleh kerana skim aku bulan ini telahpun dapat sebelum krismas oh ye kayu pokok getah dan selainya.

hmmm life,however,is one of those things that happens while people are busy making other plans,and just about the time that Melayu was seriously considering that most fateful decision,like the car ran out of gas and coasted to stop.Frusted slammed forhead on steering wheel and groaned, "God, i can't do anything right!"

Hahahaha every single place i go and at my home must be can hear cought...owh that voice make attension to me what...oh yes i always forget that time this year 2019 Melayu masih di takuk lama yet?...what...what do you espect of me?that i'm still unsure of what all means before 2014 as much then please don't be coy" i  no always been like before,haven't we


i suppose so but you never know how these thing go,"kali ini aku sajikan makanan dari kayu api nak minta tolong cari kayu api?. Sebelum itu nak story sikit... alhamdulillah tak lama lagi So mesti korang dah faham kan kenapa aku sediakan cari kayu api  tu dah terbayang macam-macam... kalau tak ada RM nak beli Tong Gas"huh! ini mesti kena masuk hutan belantara ni..."tidaklah cuma i won' be around much longer di belakang rumah aku.


yang berdekatan... kat sana berlambak lebihan kayu yang tak digunakan. Tapi...  free tau! kena usaha juga. Nasib baiklah taukey so semuanya free of charge hahaha! "lu angkutla banyak-banyak" kata si taukey aku yang pemurah. Alhamdulillah bab kayu api dah selesai... tapi kepala ni masih pening memikirkan hajat. Pergh! pening beb! masa pula makin suntuk, doakan terbaik untuk aku ya... i hope god that doesn't spoil it for mehappy blogging semua.


tell'm to go screw my self,i don't talk to anybody on that Kapak kegunaan aku telahpun di perbaharui dengan sarung  mata bilah kapak 'Rock Kapak " brader



kapak ini agak besar dan berat dari i brought u all a doll,a cheap,hahaha ugly little doll...


i always took care of the 

kapak gelung ulu jempul gelung sikat- ikat gulung berkaul gulung kelidu buah semunjing gelung dendam gelung bunga tapang bubut kemumbu bunga kedudut.gombol tela belalai gelugor sepuh bertangkai janggut udang juring perasap siku keluang pecah empat susur kelapa surih aku makan padi bangkit baya atau bala engkarong cicak aji bulan burung pua kemaung kebat dada tuma lengkung tengah larik juring tajam rendah tepi timbul kepala makluk hidup silang tanduk atau patah.pangkal hubungan ajaran binulan tertangong simpalit singking sisip seselungan


yu hulu pemegang telah di ambil kayu sawa di ambil di bukit Jarak dan di ukir oleh Pertukangan Besi Jalan Haji Murshid Pekan Darat Kampung aku  no reason not to embroider the fairy tale a little more"you're lucky to be alive,buddy


Sarung di tutup ikat kemas kenapa tak percaya ambilah kapak belahlah dada.i knew u all was afreaid how i felt kayu hulu dan sarung i'm flat broke "two hundred grand Ringgit Malaysia mata bilah pusaka rumah aku punya.



work of three Bahan bakar sabut dan pokok daun bunga kantan yang kering no to produse of beautiful flower lah that smell u to accchooomeeee,acccchoooomeeee the best of belacan taste to be

p/s : nak cari kayu... nak cari kayu...

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping