Saturday, February 9, 2019

Aktiviti aku di bulan Februari


Dok plan dah lama... .. tapi tak dapat nak buat byk2... tak larat ... nak menyangkul :)  dapat tanam pokok sikit lah...
Idea tersimpan rapi tapi belum tercapai2 nak jadikan kenyataan...Kebetulan pada awal bulan Februari aku memang  tukang kebun ) jadi aku nak buat sendiri memang tak terdaya... pastu mulalah jadi terpanjang cerita ...saya meneruskan sedikit2 dengan membuat taman mini sendiri...sikit2lah... ya lah nak buat terus sekaligus boleh..asalkan sediakan $$$$ beli baja semua jadi hahahaha...


Ni lah kawasan laman depan rumah yang telah disiapkan


Ni baru fasa pertama... masa tu belum siap... tak cantik :)  baru menanam pokok-pokok bunga.. ni hari pertama penanamannya 


kegemaran saya  :)


Di sudut tepi rumah


Di hadapan rumah

Ini langkah seterusnya... 

Ada berkebun anak2 betik dan serai  mula menampakan diri kat belakang rumah :) tapi aku tak snap banyak pic








pokok pisang lemak manis 

Alhamdulillah semua semaian pokok yang  aku menjadi... harap2 berjaya mengeluarkan hasilnya...

okey tadi bab kebun sayur 6 anak pokok betik .... pastu  aku ada buat projek taman mini... ala buat sendiri2 jer...gotong royong aku seorang... masa lapang ( Cuti raya tahun baru Cina )



aku pun ambil  rumput tu  utk membuat ... tahan pasir sekeping aku dapat lebihan di kaki lima rumah aku 20 keping

pokok pisang yg daun panjang2 di belakang rumah yang aku tanam tu ... :) dulu kecik jer... haaa skrg menjadi2 syukur

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping