Thursday, February 21, 2019

Salam hijau

Tanaman pokok di kebun aku subur dan naik dengan baik.Kat kebun kecil saya rajin meyiram,membaja pokok hidup subur menghijau.. ... bercucuk tanam.. harap2 tanaman keliling rumah dapat hidup subur menghijau."very good yard i don't know how that people like mouth went dry to cought and clear their trouth"



Di hadapan pagar rumah aku



di hadapan rumah



Di sudut tepian rumah aku...di kawasan ni kerap di lalui orang batuk hiaq tuih....agak aku la kalau dekat surga orang batuk bersin hiaq tuih kot nuh...



Di hadapan rumah



di kawasan tepian belakang rumah aku



Asalnya pokok pisang jari buaya ini hendak di buang tapi aku ambil anak pokok dan tanam di kawasan rumah



aku banyak tanam ikan-ikan peliharaan aku yang mati dekat pokok pisang jari buaya ini,pokok pisang yang condong aku tongkatkan dengan kayu Y yang di buat



Pisang jari buaya yang berbuah lagi selepas aku mencantas daun2 pisang kering dan membaja dekat bersebalahan surau



Di antara buah Pisang Jari Buaya yang telah di ambil jantungnya




Buah Pisang Jari Buaya yang berbuah lagi selepas aku bersedekah beri kepada Jiran-Jiran



Yang di nantikan Pisang Lemak Manis yang belum masak juga di tongkat dengan kayu Y yang aku buat

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping