Sunday, February 3, 2019

Jamming Tension part IV

Asslamualaikum w.b.t... Dan salam sejahtera... ... Jamming ...

seperti  bak kata perpatah kemana tumpahnya kuah kalau tidak kenasi. Tak hairanlah mengapa minatku terhadap muzik begitu mendalam. Bila disingkap kisah silam rupa-rupanya aku  seorang pemain  gitar dizaman remaja. Apapun minatku terhadap muzik bukan atas dorongan dan galakan dari orang tuaku. 


Mulalah Niatku hanyalah sekadar mengisi masang lapang yang terluang. ....dipendekkan cerita aku adalah seorang pemain rythm guitar ketika mula-mula bermain muzik bersama kumpulan. Alwi,Jamil,on,Heloi,Ijat juga tidak kurang hebatnya kerana bakatnya bermain drum ketika itu. Kami sering support underground di Taiping dulu.jamming yang selalu kami di setiap minggu jamming support dekat Tokei Cina Ah Chuan sekarang dia dah tak ada lagi dah R.I.P kena kanser kulit Masa berlalu muzikpun berubah dari 60an ke muzik rock. menurut sumber dari alwi kawan aku di Taiping dah tak banyak budak2 jamming tidak serancak kami dahulu tahun 95,96 an Ketika dulu kami dengan persembahan yang amat bertenaga sekali. 

Bila tinggal di Penang memainkan lagu-lagu rock ,Rock kapak dsbg dari kumpulan deep purple seperti highway star, smoke on the water ,Cromok dan sebagainya. Terpegung terpinga-pinga aku melayan irama muzik rock yang dimainkan.Ramli,Saiful,Pak Sheikh,Razak,Mali,Pimi mitoslaya, Bayang betapa padat dan kerasnya muzik rock. Perlu ada perubahan jiwaku memberontak... dari itu aku harus terima perubahan. 

Bermula dari situ dari hasil titik peluhku sendiri aku berjaya memiliki sebuah guitar elektrik berjenama Squier dari aruah Dean Crosstown. Dari situlah minatku terhadap muzik menjadi lebih mendalam. Boleh katakan setiap malam aku akan berlatih sendirian dirumah. Hasilnya aku sudah boleh bemain lead guitar. 

Sebenarnya aku bukanlah guitarist yang hebat macam malmsteen atau man kidal. Hanya sekadar main band bergandingan saja. Tak pernahpun pergi kelas muzik apatah lagi baca note. Bagiku asalkan lagu yang dimainkan tak sumbang dan tak terkucil dari nada lagu asal sudah mencukupi. Lantas aku menubuhkan kumpulan baru yang berkonsep rock & roll. 

Aku tapi takut keluar kampung... tak “confident” siapa yang tahu... tak siapa nak ambil tahu... dan tak siapa yang peduli... ikuti kisah selanjutnya....sebab aku nerves main depan orang kalau sorang2 menjadi la pulak heheheh

guitar Squier... Guitar  Jam Jarang sekali.....  Distortion metal,  echo, delay.. Etc...

Amp  pkai yg marshall.... ROCK!!!!!!!!!


Gitar Audio Demo Lagu Hati Emas Kembara




Gitar Audio Demo Lagu Inspirasi Tamingsari WINGS




Gitar Audio Demo Lagu Hakikat Perjuangan,Graviti,Janji Ilahi MAY

Ok cau!!!!!!

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping