Saturday, February 9, 2019

Tak Faham Bahasa ke?

Setiap hari, kohnonnya homesick. tapi niat serong adelah nak bunyi dekat aku sebab nak main muzik sudah 4 hari tak main. i miss my guitar so bad. tak pernah tak dengar suara aku nyanyi kot dalam seminggu straight. why? dari muzik nak call iblis orang charge per minute, 1 us dollar ke. bukan nak beragak mahal. memang mahal pun. thats why bunyi alahan gila adalah seperti haram di sani. siap dah cakap kat blog nak bagitahu mak,this home id going to be hell....aku try nak main tapi fikir kegilaan di kawasan rumah tapi haram lepas. hurrmmm failed semedang. aik? aku keluar depan rumah nak ambil angin meramal bintang malam itupun orang dah sembur kat aku...SE duit belum terkopak keypad, sobs sobs) aku sendiri, amek kau. dapat ok. haha. aku telah berjaya mengeji . yeeha yeeha!!


duk kat rumah aku ni, mata aku luas kot, minda aku open sebab otak  aku ngan mak dia same je suku cam aku. what to do kan. genetik mengalir. atif buat kerja pun same je aku tengok sekarang. same naik kesukuaannya. kecik2 dah cemtu. haha.

nak di jadikan cerita, kawan  berpaut kawan  aku datang rumah .aku & aku tak tag kawan seangkatan kawan dekat rumah nak bunyi ke ape ka memang dah selalu macam tu sebab kohnon nak jumpa aku busy pre-wed shoot diaorang. sobs. tapi tidak mengapa. plan ditukar ke  dengan abang abdul rahim pon selalu lalu dekat rumah aku batuk2. kahkahkah. berbaloi-baloi dapat duit ke oiiii. amoi sayang sama u! dia seorang yang MENTAL (fefeeling jiwang). ok back to story, datang la kawan aku si Ramli ni,dok lepak-lepak bagai kata nak SINGGAH sekejap sebab nak pergi jumpa kawan dia area KB tapi aku tak berapa aku tak dengar. well, aku selalu gak curi-curi dengar dari telefon di rumah aku. pang! dah lepak-lepak, aku cerita la pasal yang kawan dia suruh join macam aku cite la pung pang pung pang, i kene paksa la suruh tulis no kad  la, itu la ini la, call call i la, isi borang la,  tak angkat la, bengang la bla bla. banyak. pastu selaku ahli OKU (staf akak tu la, ia tak) dia cakap, aku paham macam hang ok jugak dapat bantuan , dia mmg style mcm tu, konon gesa la ape kan. isk isk. tak sangka dia tak tahu pendapatan isi rumah aku sudah berkurangan sejak tahun 2015.

yikh (aku dengar kat tepi cam wth)

pastu aku pun buat-buat rajin serve air kopi je. skrg kan instant banyak. heh. by the same time, aku dok la jaga atif bekerja sebab dia da cranky tak larat nak buat apa benda. he supposedly tido after mandi, tapi sebab datang makhluk Allah orang ni, terus mak aku tak tido dan jerit-jerit emo dekat aku. dah pakai baju rabak haha sian. sambung balik. dalam bab-bab memenangkan anggota badan satu lagi tu, dalam plan aku la cuma tak tau bila nak start. padehal aku tau dia cover utk mengelak fwen eat fwen tu. ingatkan dah setel dah lepas belanja mee sotong dekat KB, rupanya siap nak offer "kalau hang nak beli rokok recoment aku rokok yang mahal2 dekat kedai i boleh je supply dari away".ade taste pulak dia nak rasa rokok tu yang aku beli sudahlah sebelum dia datang rumah td aku nak keluar dah beli rokok dan surat kabar tapi tak jadi dengan datang nya dia

omaged.

tapi belanja pandai tau selit.

tetiba tukar jadi topik bunyi orang batuk la orang bersinla kat rumah.

 aku : (sengih-sengih) oh ye ke. rajin eh u lagi rajin lagi bunyi

orang tu :  suka buat tu dan bunyi batuk, seronok. kite batuk2, best.  dia okoko sangat.

(dalam hati aku. whatever noob)

kanak-kanak pun nak turut sama bunyi

dia boleh panjang lebar secara tiba-tiba. aku dah buat muka wada..?

yang aku plak, aku leh tengok orang selamba je muka gelak-gelak la sengih la. same je kerang busuk laki bini. haha. sian. diaorang siap datang suruh buat questionnaire la,  aku pulak cam terpaksa je kan. padehal dalam wallet duit ade pun. tapi takpe, sanggup. aku bayar bil next week bagi mak aku RM 200 ok, . eh annoying gila aku rasa. muka je lawa  la, tapi..

aku tengok semua orang muka nak kena tebal kan. ini dah kalah tebal empangan dah dekat FB tak ade yang like status aku

mmg muka kental dok tunjuk itu ini, atif yang dah tido bangun balik. haha. lama tak lama la kan. mesti dia pelik apehal pakcik makcik ni ade lagi bising plak tu promote itu ini.

aku bukanlah mengeji sangat orang  ke, jual produk ke,masakan ke but please. mane hilangnya ko punya boundary? dah la datang at the first place cakap DEKAT LUAR AJE, SEKEJAP JE.

ok.

sekali masuk dalam rumah abeskan air semua, mulut tak renti cakap lagi.

ok.

kau nampak aku da siap nak keluar, tinggal nak kunci pintu.

ok.

kau pulak membunyi hari2 dari tadi tak abes-abes.

eh tak ok.

ko buta ke?

buta la tu aku rasa.

berapa hari aku tak keluar dari 6 hb today 9 hb aku keluar sebab jimat berbelanja


LAIN KALI  U SHOULD ASK WHETHER THE PERSON Is FREE AT THE MOMENT OR NOT. BUKAN PAKAI REDAH. MEMANG MUKA TAK TAU MALU KENA ADA, TAPI COME ON LA. .KALAU RASA NAK HILANG KAWAN U SHOULD TRY TO REPEAT YOUR VOICE THE SAME THING AGAIN AND AGAIN WHEN AKU START BERTEMPIK YET ....GO ON TILL YOU SWEAT


aku memang dah start menyampah dah dengan orang kampung aku tu. i dont care whether u use high technology phones or tab or laptops or whatsoever, i do not care. bertambah benci lagi ada. suka tiada. benci benci benci.


benciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!! biar aku kufur dengan sikap benci aku sebetulnya benci

KAU BELUM JADI SEPERTI AKU...JADI KENA DEKAT KORANG BARU TAHU

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping