Saturday, March 30, 2019

Aku tahu susah

Drama swasta dah start ....tanyaku pada mak aku kenapa mak makdak ka yang telefon yang meyatakan makdak hang bukan boleh silap sikit semua nak marah

makdak kata : "hampa susah sikit tak mahu duk tunggu duit senang dapat dekat hampa"...

mak aku bercakap :"td tengahari pergi ambil duit Kerajaan Negeri kesian dekat man naik turun bank fatostat Depa payah nak bagi kepada wakil kalau tak ada IC maklong betul,"

Makdak cakap :"Itu atas hampalah hampa nak senang tiap-tiap bulan hampa dapat duit"

Mak aku cakap : tak lepa payah nak bagi sebab long jah tak ada dekat sini,mak aku cakap dia balik lama-lama sekali tapi tarikh ambil duit dia tak balik terima rawatan susulan dekat KL

Makdak aku cakap : memang macam tu nak dapat duit ...aku tak tahu hang cakap dengan Jah (maklong aku)



Aku wakilkan ... maklong aku sertakan fotostat IC,kad OKU,surat sakit,surat wakil aku nyatakan sebab menerima rawatan susulan di HUKM

maka luluslah permohonan



Manalah tahu ada rezeki untuk aku bekerja semula nanti. “Boleh ... Keluarga kecil 2 beranak dengan kucing kami tidak boleh selamanya berdiri atas ihsan orang lain

Kenapa makdak aku marahkan mak aku,aku tahu kami bukan dari keluarga yang sempurna yang nak di layan macam raja kenapa aku usahakan dapatkan kad OKU maklong dan ambil borang bantuan makdak aku tak mahu Bersusah payah mohon bantuan dekat maklong



aku pula jadi naik angin bila baca kisah yang dikongsi oleh Ibaidillah ... Motor aku dah lah tak seberapa motor cabuk sahaja, pastu di aniaya....kami senang dapat bantuan Kain kami dah beli awal2 sbb dah tau nak cakap bukan pak pandir apa. ...hidup susah dekat kampung siapa yang tahu kekadang dekat nak terima duit aku dan mak terpaksa berhutang.SUSAH Aku tahu susah duit pun tak ada apatah lagi simpanan.Itu sebablah aku bertekad untuk bekerja

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping