Friday, March 15, 2019

meratib rumpun buluh

Angkat Pasu Bawa Kemera,
Ambil gambar objek siput,
sungguh orang berperangai pelik...
aku otak sikit tak ruplut


macam tak kena ja pantun aku...hahhah macam mak2 duk ratib pokok bunga.



memberikan satu tetingkap pada semua kehidupan dalam kepelbagaian yang indah, dan ia menghentikan soalan-soalan yang kamu dan orang lain tidak tahu kewujudannya pokok-pokok


duduk bersimpuh meratib daun ,
pokok tumbuh membentuk batang,
                                                    di rumpun buluh,merbah bersrang
                                                     saya sayangkan emak seorang

selalu sehat agar bisa terus menjadi yang terbaik untuk menenagkan jiwa


Semakin unik dan semakin kerdil tanaman tersebut di hadapan rumah


 Pokok ni diantara yg terawal aku buat... Memang tanam dari keratan batang.. dari awal memang tanam dalam bekas & pasu asalnya semua pokok aku di ambil dari timbunan sampah yang orang buang


pokok buluh jepun pohon beringin pernah sebagai primadona dikalangan pecinta tumbuhan hias, termasuk aku

Suatu hari aku terjumpa dua anak pokok yang telah tumbuh dengan bentuk yang unik ... Suatu hari teringat nak belajar membentuk pohon 

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping