Saturday, March 2, 2019

Fikir2lah

Mentera Guru nak Pok,Pek,Pok,Pek sat...


ungkapan ini masih belum dihayati dan disemat dikalangan umat islam di bumi ALLAH ini ISLAM itu INDAH....Masih ramai di antara kita yang leka dengan duniawi. Sedih melihat umat islam yang semakin hari semakin lupa akan Maha Penciptanya...

Manusia tidak sempurna.Ada yang leka ada yang alpa. sebagai umat islam hendaklah saling peka dan ingat-mengingati antara satu sama lain. Jesteru itu,marilah kita semua kembali kejalan yang benar disisi Islam.

Islam Hadari betul...

Tetiba aku terpikir...apa la nasib umat Islam skang...kenapa umat islam sering merperlekehkan sesama umatnya cuba renung-renungkan adalah hari itu aku ke kedai beli rokok cucuh rokok tiba-tiba azan zohor aku berhenti kejap belum start motor aku lagi biarkan azan berkumandang sekejap  tiba-tiba seorang lelaki berseluar pendek naik kereta hulux kereta besar aku apakan daya motorsikal cabok sahaja dia hiaq tuih dekat belakang motosikal aku semasa sedang orang melanugkan azan 

sebut pasal hiaq tuih aku teringat semasa aku ke hospital aku parking la motosikal keaadaan bersih lagi di tempat letak motosikal aku selepas aku nak balik aku tengok air ludah hiaq tuih bersama gelma di belakang tempat aku parking motor dengan jijiknya ada semut pula duk hurung kotornya eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiii...apa dioarang tak ada kesedaran sivik agaknya samalah aku di kampung ada yang lencong,ada yang serong dengan aku.aku sendiri pun tak faham.

kalau dahulu udak hostel aspura dekat sekolah Menengah Sultan Sulaiman Kuala Terengganu dah kena latu angkat meja kantin semua dalam dewan ke tengah padang dengan Cikgu Sulaiman CJ477 angkara kes hiaq tuih...isk macam2

tak dapat aku bayangkan sikap orang yang meludah di merata-rata tempat semoga terbuka pintu hidayat nya..amin..Aku berpesan pada diri aku dan umat islam yang lain..jangan kita hanya nama saja Islam..tp perangai macam syaitan..jangan Islam hanya pada nama..Sembahyang 5 waktu jangan la lupa..kalau ini pun xleh buat..baik jadi hanyut la...xkira la kita ni raja ke...Penceramah ke ke..Pakar motivasi ke..datuk ke...tidak ada beza disisi ALLAH melainkan amalan kita sendiri..Renungkan la...

*Aku bersyukur kehadrat ALLAH s.w.t. kerana membuka pintu rezeki aku...amin..



No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping