Wednesday, March 27, 2019

Ekon NO Money

                                            Aku dan Perkerja buruh menteri kampung




MUKHADIMAHPandangan yang terkandung dalam tulisan ini adalah pandangan peribadi aku. 

Yang tersurat hal-hal penting dan segera mengenai ekonomi, kewangan dan kebajikan rakyat jelata.
Dari kaca mata rakyat jelata, ujian sama ada kerajaan PH lulus atau gagal mudah sahaja – keselamatan, kos sara hidup dan pekerjaan.

Maaf cakaplah kalau Aku kata, tak guna kita bercakap mengenai hal-hal yang tinggi melangit kalau perkara-perkara asas seperti harga dan bekalan makanan, pengangguran, pengangkutan, pelajaran, kesihatan dan perumahan rakyat jelata tidak ditangani dengan lebih baik daripada ketika kerajaan dahulu.

Ingat orang bujang zaman sekarang pun senang ka?orang bujang pun susah mau sara keluarga,bil,transport,insuran,minyak,makan,pinjaman ,rezeki pulak kurang dari orang berkeluarga dsbg semua kena tanggungan sendiri.tak ada ganjaran atau faedah macam orang sudah berkahwin orang bujang hanya sedikit token duit masuk duit keluar.yang lain kena usaha sendiri.bukanya pemalas tapi komitmen banyak sangat pada orang bujang bekerja.

orang bujang umpama bateri yang kong di cas dulu tahukah dia telah pergi terlalu jauh so far ini kena ikat perut merangkak pulang dengan kerajaan baharu

bagi aku terima teguran untuk maju ke hadapan.

too old to spank the refused

Rezeki Allah yang bagi...

Wallahuaklam.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping