Tuesday, March 12, 2019

yummy maggie goreng

Tiba2 Malam ni tiba-tiba aku rasa nak makan megi. Siang tadi da kenyang makan nasi . Malam ni kene makan benda lain selain nasi. Kat rumah aku tengok ada Maggi Kari yang aku beli minggu lepas ada lagi, Maggi yang pun ada. Dari segi appearance memang jelas beza kari. Sebab agak lapar, aku plan nak masak 2 bungkus beserta 2 telur. Dari gambar ni nampak macam sama saiz dengan Megi biasa.

Apabila korang tengok dengan mata sendiri kompom akan nampak perbezaannya.
Aku tumis bawang besar seulas bawang putih tiga ulas, so masukan sos cili satu camca,sos tiram satu camca,dan kicap satu camca dan soses ayam di masak perencah dia pun kene satu juga walaupun masak 2 pek maggie Baru cukup rasa pecahkan 2 biji telur seta maggie dan cili dan sedikit sayuran biar seimbang hahha

Oleh disebabkan masa masak kene konsentret, so aku skip proses memasak. Cuma tunjuj hasil akhir saja. Saiz kuali ni juga agak kecil sebenanrnya. Dah selamat masuk dalam mangkuk dan dibawa di atas meja makan. Megi biasa kalau aku masak 2 bungkus takde la penuh mcm ni. Macam nak melimpah da.


 Dah redi untuk makan. yummy

Jikalau tengok dalam mangkuk angry bird tu bertimbun lagi.hope mak not angry with me dengan keadaan dapur kejap lagi Tapi akhirnya semua dapat satel juga dapur dihabiskan dengan jayanya.

well...Kesimpulannya rasa sama macam megi goreng biasa. Cuma ekstra mee je dan of course extra money. Terpulang la kepada nafsu makan korang macam mana or nak makan berapa ramai. Sekian.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping