Monday, March 11, 2019

serai growing

Pucuknya serai dah mula tumbuh kutip dan di beli selebihnya dipotong-potong dan dicucuk ke tanah tiga emat tempat supaya bakal mendatangkan hasil lagi pada masa hadapan, insya-Allah!


masih ingat tak bulam december tahun lepas aku pernah post pic neyh


Di belakang rumah pokok durian sedang galak berputik berbuah. Tidak lama lagi banyaklah durian kawin yang masak ranum! Pokok pisang ada empat tandan lagi yang belum ditebang. Selebihnya pokok Mangga Epal belum masak sebahagian ruang belakang akan dikorbankan untuk memberi jalan bagi pembikinan kawasan untuk projek mini tanam pokok dalam tayar. Selepas ini baik hujan atau panas akan selamat daripada kebasahan. sebab aku letak sabut kelapa di bawah baja tanah bakar aku sudah mula tanam ibu kunyit dalam salah satu tayar


Pokok daunan serai mula tumbuh kalau nak tahu aku letak pak ajinomoto sebagai penyedap rasa bagi pokok tumbuh segar


Pucuk baru serai peha ayam nampak semut tak?Ibu dan anak ayam yang baru menetas adela

Nampak tak pokok daunan pokok karipule tu senang2 saja membiak nk cabut bukan senang kena cangkul di sudut kawasan rumah aku yang jadi mangsa sebab di belakang rumah jiran yang ada pokok karipule ni buka kilang terbang jatuh membiak melrarat melekat dekat rumah aku pula??hurrrm orang rumah buat dunno je aku yang selalu kena buat...tak ada kerja lain di rumah bagi mengisi masa lapang

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping