Tuesday, May 21, 2019

aku macam mana lagi

Kenapa aku balik kerja sahaja kena beleter dengan mak aku sedangkan aku macam mana lagi dengan keadaan,aku tak faham dengan mak aku yang suka membebel katanya kain baju dia basuh,masak makan mak aku kata dekat aku lagi."aku p kerja relex sahaja tak buat apa.."selalu dan bagai mana aku cakap dekat mak aku "apa ni?"

Sedangkan aku balik ke rumah macam tu jugak keadaan bersepah atas sofa jadi tempat sidai baju meje makan di ruang tamu jadi dapur meja perabut di ruang tamu jadi tempat letak telur ayam,makanan kucing.rumah tidak di sapu berhabuk.bilik aku jadi stok barang.

katanya mak aku tak buat apa pun sedangkan aku bagaimana lagi terkejar ke sana sini,susah jadi anak seorang semua harapan di letakan pada aku lah ke kedai beli barang,aku lah ke kedai beli makanan kucing seminggu sekali,akulah pergi bayarkan bil-bil,akulah bersih halaman luar,akulah gunting pokok,akulah membaja pokok.akulah kait kelapa,akulah sapu dekat luar,akulah basuh taik ayam,akulah siram pokok,akulah tebang pokok pisang,akulah susun atur barang rumah,akulah ke bank ,akulah ke pajabat pos dan sebagainya.

Minggu ini aku aku kena keluar uruskan segala sampai minggu hadapan Esok aku kena atur apoitment lain dengan pihak hospital kerana hari dan tarikh yang sama aku ada urusan.

Alhamdulilah di tempat kerja aku pengetua bagi sumbangan


syukurlah td aku dah cakap" Terima Kasih "dekat pengetua semasa pengetua call aku suruh ambil gambar 2 jenis aircond dalam surau untuk mesyuarat PIBG.dan simpan barang pos laju Pengetua punya dan aku cakap "tukang repair bumbung belakang sekolah dah siap repair dah balik."

Pengetua cakap "Baik Terima kasih"


Tarikh dan hari yang sama dengan appoiment hospital how could be


jem..jem..jem 

mana dengan nak kemas rumah lagi nak raya dah dekat neyh mak membebel beleter lagi 

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping