Thursday, May 30, 2019

Entahlah..

Bukan Tak Sudi.

Aku dan petugas lain shif sama-sama kerja tak ada apa duduk atas bangku di post hadapan yang dibuat aku lemah dan sedih Mata aku tak lepas daripada memerhatikan sikap orang lain aku hairan yang wajar bagi aku semua tidak betul.Aku menghela nafas perlahan. Hurmmm yang sejak tadi mematikan diri sedikit sebanyak membuatkan aku serba salah nak bercakap. Semenjak aku memberitahu aku tentang berminggu-minggu hari lepas, kawan baik setugas aku ni terus lakukan benda yang sama Sedih aku dibuatnya. ..

Aku tak menjawab.cuma tak komited dalam kerja

Curi tulang tidak berkutik. Aku tahu dia tak pun ada hal dengan rancangan,aku pun sama selang dua tiga hari selepas pegawai operasi,pegawai ronda datang, dia datang lewat ke tempat kerja mengantikan aku ,walaupun dia bayar sejam RM 5 kekadang 12.30 am baru masuk ganti aku kena tunggu lama menunjukkan dia bertanggungjawab yang memang aku harapkan untuk memberi pengalaman baru dan belajar untuk hidup berdikari. 

“Ta tapi, ka kalau dah aku beritahu atau bersuara tak a ada kat sini... si siapa la lagi nak berkawan dengan aku? Kau ta tahu-tahu kena buli aku just takpa macamanapun.

Hari ini aku kenakerja.i shif pagi 9.30 - 11.15 pastu petang aku kerja petang pula.letih ngantuk semua ada.aku hanya ambil upah RM 10

Namun, dalam kekurangan itu, aku dianugerahkan otak yang cerdas dan kretif aku suka berkawan dengan Hatinya bersih. Jarang aku buat benda-benda yang menyakitkan hati ibu bapa aku.

“Kalau macam ini selalu,pergilah lapor diri. Aku dah banyak kali cakap, kau lupakan je masalah kau dekat sini. Kau je yang degil!” Sekali lagi aku memaksa dia untuk menerima tawaran yang dia terima. susah hendak mulakan hidup baru.

Aku memuncung. Kalau sekejap tadi moodnya yang mendung, kali ni, mood aku bagai tertukar pula megantuk nak rehat.kekadang hilang semangat aku.aku tabahkan jua untuk di lain hari mungin semangat aku lain.dan seterusnya aku hanya teruskan bekerja.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping