Wednesday, May 22, 2019

Belenggu diri yg sibuk

Cerita lain sibuk pun begitu ,semalam mula bertengkar dan bermasam muka dengan mak selepas sahur td aku mengatakan aku bagaimana dan apa yang harus di buat menjelang raya.


Raya?bagi mak aku hidangan apa menunya?apa kain alas,hiasan dan sebagainya.bagi kami bertaraf pendapatan rendah sederhana kecil sahaja sudah mencukupi.

Yang menjadi sakit aku  kemarin dulu bagi dekat mak aku RM100,bayar COWAY aku terlebih bayar harga produk RM200.sebenarnya bukan harga tersebut seperti yang di nyatakan kepada aku sebelum ini harga produk cuma RM 140 aku tersilap tranfer duit RM200.

Dan kemarin aku sempat bayarkan bil-bil rumah dan rumah maklong aku dan juga simpan sedikit wang dalam asb.kemudian aku pergi bank agent COWAY cakap nak transfer balik duit selebihnya.tidak ada juga.

Pagi ini aku ke klinik dengan cepat ingat nak buat temujanji dengan doc.sebab hari-hari lain aku banyak urusan.bukan belenggu sibuk terkejar ke sana ke mari hospital tutup cuti hari ini hari nuzur al-quraan.aku ke bank tak ada juga balik ke rumah penat.aku call agent katanya belum transfer lagi duit baki.

Mak aku memarahi aku lagi memperkotak katikan dengan masalah aku,dan alhamdulilah tengahari td aku check hp aku duit baki telahpun di transfer terus ke akaun aku oleh pihak pembiaya aku sebagai pelangan.


Soal beban bukan lagi mustahil bagi aku 

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping