Saturday, May 18, 2019

Water filter & Water Dispenser Coway

Aku Tidak puas hati ini bukan cerita copy paste aku type sendiri  bercakap aku menyedari perkara ini soalnya ialah kesungguhan bukan hanya cakap-cakap kosong  dengan mutu bekalan air yang di salurkan ke kampung terus ke rumah aku,Perkara ini berlaku sejak dah lama batang paip besi berkarat ramai penduduk memasang penapis air aku pun bersungut tentang bekalan air.

Bekalan air di gunakan pada masa-masa tertentun pagi -petang - malam untuk mandi manda dan sebagainya jika bekalan air kotor segala macam penyakit yang timbul kadang kala terutama tangki air berlaku tidak balas klorin dan air kotor berkarat yang tinggi. sungguh membahayakan para penguna terutama bagi manusia.


Bekalan air yang terlalu kotor ada masanya air kotor di salurkan ke rumah-rumah mengandungi tanah dan jika di mendakan jelas terdapat lapisan tanah dan besi paip yang berkarat.


bagaimana boleh berlaku sedemikian pakaian yang di cuci dengan air paip dan di masak menjadi lebih kotor.Air berbau klorin yang berlebihan.Air bukan sahaja untuk memasak malah untuk mencuci dan minum jika terlalu banyak klorin akan membahayakan kesihatan.


Alam sekitar adalah kurnian ilahi untuk umatnya.Lantaran itu kita tidak boleh membiarkanya di cemari kerana pencemaran boleh membawa kepada kemudaratan seluruh kehidupan di muka bumi.Namun demikan kejadian pencemaran alam menjadi-jadi di muka bumi pada masa ini.Sumber hutan kini kian pupus dengan cepat kerana kadar membalak melebihi hektar setahun.


Pengairan pula di cemari najis dan tumpahan minyak menjadi-jadi di lautan.Kilang pula mengeluarkan sisa-sisa toksik dan asap ke udara.Pencemaran alam kini menjadi masalah kepada negara kita.Oleh itu memelihara dan menghijaukan bumi harus di wujudkan untuk memberi kesedaran kepada setiap warganegara.Bagi menjayakan melahirkan kesan yang positif.


Sebelum ini aku pasang penapis air wate filter blondal





 Water filter di dalam bilik air aku terus mengalirkan air bersih paip dalam rumah



air kotor yang di cuci dalam tempoh seminggu



aku telahpun tamat tempoh pembayaran pada 30 September 2016



Bukti pembelian






antara resit2 bulanan

Sekarang pula aku telah pun pasang penapis air water dispenser COWAY model Ombak kira 2 kali tapis air tulen natural mineral
tup-tup gaji pertama aku dah menggunakan PENAPIS AIR COWAY OMBAK. Mula-mula dulu nak beli memang berkira bagai sangat. Yerlah harga riban-riban katakan. Mana mampu, kenalah buat selidik bagai. Setelah puas hati dan survey bagai, akhirnya aku  memilih Jenama Coway ombak. Berbaloilah  




Minggu lepas lagi diorang nk datang pasang tp aku tak angkat call. 




Dapat call minggu lepas aku suruh datang hari isnin 13hb may 2019 



Dapat hadiah special rice cooker lagi 



Gambar selepas agent coway sales girl wawa datang rumah dengan bos dia ... 

Kasih ibu membawa ke syurga kasih anak berkorban nyawa 

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping