Sunday, May 19, 2019

susah aku nak cakap dekat mak aku

Aku tk faham dengan mak aku dia cakap dia tk ikhlas minum air coway dia tak minum pun air coway aku beli dia ckp aku baru kerja dah ambil mcm2,mak aku ckp orang dulu tk minum pun air tu boleh hidup,Aku buat yg baik selalu di persalahkan dia tk mau minum air coway mak aku nak minum air masak dalam plas air panas.luluh hati aku,aku sudah berkali-kali ajarkan fungsi COWAY model ombak dekat mak aku pun dah tahu.tapi aku tak faham kenapa mak aku kata macam tu.

pastu sebenar aku dapat gaji advance hari ini aku bagi dekat mak aku RM 400 mak aku marah aku p tekan duit,mak  ckp tunggu la esok sebenarnya gaji aku petugas pagi pengawal keselamatan cakap dah masuk kemarin dulu  aku takut akaun aku KKM JKM skim oku tarik balik duit gaji advance aku,

Memang Pegawai Operasi cakap akaun BSN ni sementara gaji mula 3 bulan nnt abg kena buka akaun Hong Leong/Maybank .Aku tk tahu la ckp mcm mana pun mak marah salahkan aku  Aku ckp kat mak aku sudah punya iktizam nak kerja sunguh2 aku nak ubah kehidupan aku dengan mak aku insyallah kalau ada rezeki aku nak bawa mak aku tunaikan umrah ke tanah suci,mak tak percaya

Mak aku ckp jiran2 ambil water dispenser jenis lain harga RM1000/2000 sahaja mungkin sbb.dia risau COWAY mahal Atau dia takut aku tak ada simpanan  Niat aku ikhlas aku akan buktikan aku mampu kerja bayar bulanan.Aku pun dpt skim oku bekerja RM400 sebulan dalam akaun BSN Alhamdulilah aku kerja Syarikat SASA SECURITY Permenent (tetap) bukan kontrack .

Orang tua bila dah berumur ni kena byk2 sabar doa kat keluarga kita sama aruah Pakcik aku Tan Sri Ani Arope Tnb pernah cakap dekat aku dari benih keluarga yang baik.Beli di kedai mahai. masak bukan lama. Aku tau aku tak mau menyusahkan Mak.Kalau nak beli dekat COWAY lagi di kedai pun jangan beri tahu Mak aku. Diam diam sudah.

Aku faham sebenarnya mak aku kasihan kepada aku.Dia mahu aku simpan duit itu masa yang benar benar perlu. Sakit demam Jangan ambil hati Mak aku memang macam tu. Mak aku itu ambil berat di atas diri aku.Dia mahu aku ada simpanan duit yang aku penat bekerja. Ayaq Coway tu dah lepas2 aku Simpan duit itu sebab kemungkinan ada masa kecemasan saperti sakit atau lain lain. Aku bukan marah dia nasihat kepada aku.kepada mak2 Jangan simpan di hati. Niat dia mak aku murni. Ok.

Mungkin dia stress di bulan puasa sebab sediakan makan minum aku dan maklong yang kebetulan balik ke kampung, aku bawa bekal berbuka puasa.orang cakap orang yang dekat stress dekat kita tandanya orang itu sayang.Esok aku nak cakap tak payahlah susah-susah sediakan masakan bawa bekal aku makan dekat kedai sahaja.beli bungkus.

Tengok semalam aku cuci air water filter Blondal dalam seminggu


air sekarang bukan macam air dulu mak aku tak faham


water filter dalam bilik air rumah aku


aku tamat bayar tahun 2016


Resit pembayaran bulanan RM 142 pun aku mampu bayar selama 2 tahun ini kan water filter dispenser COWAY

Tak apalah...aku kerja elok2.buat tak tau ja mak aku kata apa pun yang penting aku dah betul di mata Allah.itu yang paling penting





No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping