Wednesday, May 8, 2019

Di Post Hadapan Sekolah


Buat muka seposen tunggu belum masuk berbuka dekat luar hujan lebat tu yang makan kat dalam post


Setiap kali berbuka aku berbuka puasa seorang diri, orang tua kat kampung berbuka dengan maklong aku yang kebetulan balik kampung sambut puasa Haha


Secara tidak formalnya, aku bekerja jaga sekolah

Daripada sekecil-kecil benda, sampailah sebesar-sebesar isu.aku tulis sahaja laporan


Agaknya macam abah aku dulu dok jaga balai...Like father like son

Aku mahukan kesungguhan bekerja yang kuat. Dengan guru-guru, ibu bapa dan paling penting dengan anak didik di sekolah itu


Setakat ni aku kuat lagi bekerja di sini. Kualiti di kerja aku utamakan. orang lain? Entahlah. Di sini bukan tempat untuk aku jadi kompetitif.

Gaji? kalau aku utamakan kekayaan, aku tak datang sini.

Aku juga kekadang tunggu masa yang lama aku luangkan dengan mengaji quran di post.

Kadang-kadang aku kena tolong budak2 call mak bapa diorang datang ambil.

Walaupun banyak kerja nak kena buat, kegembiraan tu kita yang kawal. Buat jelah kerja sambil senyum dengan gembira walaupun kau penat. Maka kau akan gembira.

Walaupun orang kata cikgu ni garang, tapi aku ni positif. So aku anggap macam mak aku je yang membebel. Kan sedap dengar mak membebel? hehe

Banyak benda aku belajar, dan aku tak tahu cita-cita aku apa tapi aku dah dapat kerja tetap permenent. Maybe sebab tu dia rajin kongsi experience kot.

malam ni aku type citer neyh

mengantuknyaaaaa, byeee

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping