Saturday, May 11, 2019

situasi permandangan aku berkawal


Aku tak mau kena posting di Sekolah,aku biasa2 sahaja baju pun tak bubuh dalam tak nak la timbul cerita Belaga dan Baram” Bisik aku di dalam hati. ... mencuri-curi melihat gambar, hijau pemandangan jauh dari masalah. ... Hari pertama aku tiba bekerja di sekolah, aku rasa seronok dan gembira.




 Pemandangan biasa dalam kalangan kita apabila melihat t di sekolah. Biasanya akan diletakkan di sudut-sudut tertentu, dalam hati adanya taman.


Sebab awal petang aku nak pergi ke sekolah. Kat mana rumah pakcik?” .... Hingga aku meletakkannya di samping beliau pengawal keselamatan dan aku berlalu pergi. .... Tempat manusia lalu di atasnya sambil melihat pemandangan lanskap yang mengasyikkan.

Surau
Aku belajar tentang solat sewaktu di sekolah. Aku hafal ... Rasanya rutin sebegini pemandangan biasa di surau-surau di kawasan pejabat.


Sekadar gambar-gambar sawah padi dan pemandangan indah di sepanjang ... dalam post jaga tingkap kali ke bendang, aku akan bawa al-quran  untuk baca sambil jaga  di sekolah.


Namun, di sisi lain aku sangat menyukai makanan pertama kali melihatnya di kalender  bawa dari sekolah. ... Dengan ini, aku melihat pemandangan di luar jendela di hadapan kantin


 Kalau nak diikutkan zaman maklumat di hujung jari ini, soalan ini ... rasanya semasa di bangku sekolah, baik di sekolah rendah dan .... Mungkin dalam satu gambar yang kita upload di blog, biarpun gambar pemandangan, ...


Banyak pokok buluh di sekolah Landskap lembut terdiri daripada unsur-unsur tanaman sama ada pokok utama, ... 


Landskap kawasan sekolah Tumbuhan hiasan yang harmoni dan mewujudkan suasana kondusif ditanam di kawasan sekolah. ...


Gerbang bunga apa aku tak tahu tapi malam wangi dan ada burung tidur di atas pokok di waktu malam


Bonsai


Bonsai bunga kertas


Di sekolah aku selalu merasa tenang. Di sekolah aku tidak pernah merasa bosan .... Nampak sejuk pemandangan taman penuh tumbuhan


Pondok Pengakap teringat aku dulu dapat lencana pengakap di raja

Pokok Palma

Kebun bendi

Anak pokok semaian




Tanaman herba




Pokok semaian


Block Bangunan kelas Pemulihan


Astaka


Antara block bangunan lama


gerbang taman


Kot Takraw


Bahagian Tanika



Tanika


Playground padang bola





di hadapan pintu gate


Demikian kata orang. see, sebab tu aku cakap Sekolah ni antara .... Namun pemandangan ganjil justru nampak di dekat pintu masuk kampung aku. .... Kecamatana Pabuaran, kampungku nekat nekat tidak lah merusak kaca jendela sekolah ...BERKHIDMAT UNTUK NEGARA

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping