Wednesday, August 14, 2019

Aku bebal dengan mak

ku tak tahu nak cakap macam mana dengan dari apa mak aku cakap selalunya dalam hati aku cakap i dont think so dari apa mak aku suruh.

ceritanya yang membuak-buak benci dekat mak aku ,aku seorang sahaja kena faham mak aku langsung tak pernah faham diri aku.

2 bulan lepas aku nak kirimkan pada sepupu aku pergi ke kl baju kedah yang aku belikan tapi mak aku tak benarkan,tak apalah kemudian bulan lepas anak maklong aku balik ke kampung mak aku tak berikan juga dekat maklong aku.

dan hari ini aku keluar rumah awal sebelum ke tempat kerja ikut apa yang mak aku suruh hantar acar dekat sepupu aku di bandar ferda bukit mertajam kepada mak saudara aku yang berada di kl.

mana dengan semalam aku balik kerja lewat jam 2 pagi akibat angin hujan ribut jadi hari ini letih bangun lewat sudahla pagi kemarin bawa mak aku pergi beli daging nak sambut raya haji jadi macam- macam.

aku stress tertekan dengan mak aku cakap dia sahaja yang betul aku dia menidakanya.buat apa aku selama ini susah payah dekat mak aku sekelumit pun tak ingat akan aku.

entahlah mati aku nak kena menangkan dengan hati mak aku setidaknya maklong aku boleh pakai baju raya kedah yang baru aku beli ingat tolak tiga tak?aku juat take faham

Ni maklong aku dah balik ke kampung still tak bagi baju kedah tu mak aku cakap nak basuh dahulu okay tak mengapa dan malam ni hari ke 4 maklong aku ada di kampung aku tanya dah basuh baju bagi dekat maklong mak aku cakap tak basuh lagi.

Seperkara pintu rumah aku dah bertahun rosak tangkai aku nak pasang mak aku tak bagi katanya nak suruh tukang yang pasang.lagi pulak Dulu masa tahun 2000 aku dah buat dah pecahkan simen dan buang akar pokok nyok dan taruh minyak tanah serta di simenkan semula lantai di bahagian pintu hadapan.

pintu hadapan hanya boleh buka separuh akibat mendapan semasa banjir dahulu jadi simen lantai dalam tinggi.Aku cakap dulupun aku pernah pasang bila patah tak apa pun dah beberapa kali aku pasang.Nampaknya mak aku tak percayakan aku




Dan beberapa kali aku tercedera bila mak aku berdiri di depan pintu hadapan jika bergaul atau melihat orang yang datang.

Dengan tidak sengaja kawan aku datang minta barang projek tukang binaan yang di tinggalkan tempohari buat rumah maklong aku masuk dan mak aku berdiri di situ aku terkena lagi di bahagian badan aku tak buka mulut dekat mak aku sebab kalau aku buka mulut mak aku akan bising dekat aku balik dan megatakan dia betul.mak aku lain sikit dari mak2 orang lain.

Bila aku bertempik orang ingat aku melawan mak aku sebenarnya suka cakap yang membuatkan aku sakit hati dan menyakiti hati aku.Siapalah yang boleh bersabar dengan mak aku hari raya hari itu aku bagi Sebahagin dari duit gaji aku kepada mak aku RM 350 ambilah duit raya setelah aku bayar hutang ombak coway dan mesin basuh dan bil-bil yang ada.

Kemudian aku bagi RM 200 suruh mak aku simpankan duit belanja aku sampai 20hb bila aku minta duit nak berbelanja dia cakap bagi minta balik.aku tak faham takkanlah mak aku nak bolot sampai RM 550 habis aku ada apa sampai keadaan alat muzik aku gitar,gajet,cabel,transfomer mouse desktop komputer dan monitor aku bermasalah rosak di bahagian bawah kalau format aku main agak tekan sahaja funtion key dia kekadang lari setting sebab tak nampak main teka sahaja semuanya bermasalah difficult mak aku tak faham nak kena faham mak aku sahaja.mak aku dan orang tak tahu keadaan aku.


Tranfomer terkopak

Punat button gajet FAB Metal tercabut


Wire dalam output cabel jack terbakar


Wire Cable putus nyawa-nyawa ikan

Roller mouse problem rosak tak berfungsi


Monitor di bahagian bawah rosak 

Kunci tapak gajet problem aku balut penebat di bahagian bateri takut short tak ke bahaya tu..aku berkali-kali beritahu mak aku tak masuk otak,otak dia sahaja mau jalan.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping