Tuesday, August 6, 2019

Stanby shif malam

Standby bertugas di luar masa yang ditetapkan bila pada ... ”Kerja Malam” sebarang giliran. bertugas
Malam semalam aku bertugas  ot overtime 16 jam lagi


Aku di fahamkan oleh majikan suruh aku standby kerja shif malam, kepada sebarang jenis kerja security yang memerlukan kerja bukan di siang hari waktu lewat malam dan pagi.

Macam kerja Polis bukan nya ikut waktu pejabat.kalau ada apa- apa kes berlaku pada waktu malam perlu turun padang.

Risikonya correct for the mistake,kerja shif ini boleh membawa kepada keburukan terutama dari segi keselamatan.

Letih waktu bertugas bahaya boleh memberi risiko pada diri di atas kecuaian juga di tempat kerja.

Rehat kena efektif tidur yang cukup kalau tidur luar daripada waktu di tetapkan menjejaskan kerja pula.


Cuba bayangkan bertugas waktu tengah malam sehingga pagi subuh sudah tentu kena tidur pada tengahari atau petang.tidur siang sebenarnya boleh menjejaskan kesihatan

Bukan itu sahaja pemakanan waktu makan lewat selepas makan sure mengantuk jadi badan ambil kopi kafein berlebihan untuk mengawal tidur


Takkanlah nak berhenti kerja kan dah la susah nak cari jadi aku perlulah berkorban  sikit untuk menyara hidup aku dan mak serta kucing peliharaan

!...

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping