Thursday, August 1, 2019

Repeat berbalah di wassap..aku jawab le pantun







aku buat layan la kawan mcm tuuu...
Perlekeh kerja kawan2... Nk boh minyak moto pun xdak duit lg byk mau sembang...
aku buat ja keja aku depa tu berapa kali habis minyak motor kereta pun pernah mmg cam tu gila2 cikit...tu yang aku buat dono ja....Gila2 menyusahkan kawan2 buat apa... Bila tolong kwn yg lain depa sakit hati...
Kita bkn budak2 lg dh... Masing2 ada tanggungjawab sendiri...

meski nyiur sepanjang pantai,
daerah pasir kerap indah,
tauhid dan kasih tak sudah-sudah,
majunya sumpah di bumi bertuah


sali babu namanya firasat anjg di beri,
satu kalimat bukan di sebut,
menurut perihal sifat iri,
sampai kiamat pon depa nak perli

Datang musang memakan bacang,
mati di tembak di pokok ciku,
sebarang hutang boleh di bincang,
untung bak kalau jadi ceti tak la aku


Buruk perahu buruk pengkalan,
berkerat rotan berpatah arang,
kisah lalu hati terkilan,
kaya dan miskin lumrahlah diaorang

Terbakar kalbu dendam mengila,
terbakar tangan nampak melepuh,
bangkit santan di makan rapuh, 
banyak bijan kurang minyak sendiri mau ingat la

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping