Monday, August 19, 2019

Trim pangkas pokok hiasan.

Hari cuti bukanya aku rehat malahan banyak kerja rumah yang perlu di buat.aku pangkas pokok bonsai bunga kertas agar nampak kecil dan ringan berbatang2 bawahnya aku kasi daunya yang merimbun setiap bulan…Merimbun setiap bulan…dan sapu sampah di sekitar kawasan rumah dan rumah maklong.dan sampai ke malam aku kemas ruang dapur rumah di mana barang tidak di gunakan di asingkan dan lain-lain barang letak di atas rumah.



Usahkan mati, berbunga pun tak! Mungkin belum lagi kot. Tapi pokok bunga kertas ni dah masuk usia 35 tahun. Pokoknya, bukan main lagi rimbun dan subur sekali. Sebulan sekali aku kena trim pokok di rumah.


Susunan pokok menyusur pintu masuk surau di sebelah wanita.

Sebahagian garden lagi


 Di bahagian tepi rumah juga di trim setiap bulan

 Ranting daun berjuntai menyukarkan bagi sesiapa yang lalu lalang di sudut conner denai tepi rumah di pangkas memudahkan orang lain tidaklah perlu menunduk mengelak ranting daun pokok


Bunga raya kembang sepingan juga di pangkas memudahkan orang lalu di denai kawasan tepi dan belakang rumah.aku kalau ada masa rajin sahaja aku buat semua tapi oleh kerana kesibukan kekadang terpaksa di tinggal kan.


No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping