Monday, May 28, 2018

dimana kedudukan aku

Soalan bodoh.
aku sentiasa mencuba tapi aku jauh dari itu.
Dari kecik aku cuba untuk memenangi hati orang tua.
Tapi aku tidak pernah mendapat tempat yzng istimewa di hati mereka.
Aku tau aku adalah seorng anak yang nakal,degil dan sentiasa mencari masaalah.
Mujurlah mereka sabar dengan kerenah aku.
Di alam remaja aku ramai kawan.
aku kagum dengan kelebihan yang ada pada kawan2 aku.
aku nak juga ada kelebihan begitu.
Tapi aku adalah aku..'Jack of all trades but master of none'
Kawan kawan ada yang menerima aku seadanya dan aku terpaksa berpuas hati begitu.
Aku hanya tidak yang terbaik buat mereka tapi bukan menjengkelkan.Kira ok tu..
Bila dewasa aku impikan di sayangi seperti Laila Majnun,seperti Mumtaz Mahal..
aku lupa bahawa cinta sejati itu mahal harganya.
Mungkin aku bukan orang yang bertuah seperti juliet sehingga ada orang sanggup mati untuk dia.
Untuk menjadi begitu aku harus cerminkan diri aku dahulu.
Aduh, Juliet romeo keturunan bangsawan,cantik, terpuji dan aku?
Setelah aku rasa aku masih tidak sampai ke tahap terbaik, mithali.
Malah amat jauh dari terbaik.
Bukan tak pernah berdoa dan berusaha.
Bukan juga nak menyalahkan sesiapa.
Tapi pengalaman hidup membuktikan yang aku ini serba kekurangan.
Tak apa lah..aku melatih diri aku untuk redha.
Setelah aku merasakan aku adalah yang terbaik buat aku.
Syukur aku melimpah ruah.
Tapi didalam hati aku merasa kesal,
aku tertanya tanya..
Adakah aku  yang terbaik buat ibubapa ku mereka?
Bahagiakah mereka menjadi mak aku?
Adakah mak aku yang membahagiakan?
Sekiranya dapat di jual beli kasih mak,
Adakah mereka akan gadai kasih sayang aku
dan membeli kasih sayang yg lebih baik?
Pernahkah aku menjadi yang terbaik untuk mereka?
Pernahkah?
tapi kawan-kawan aku tak beberapa faham
Apa yang anda fikirkan?takde kerja lain buang masa kt rumah agaknya nk relex.makan angin kt rumah dgn mak dan kwan 2 mcm dulu tapi harini sejuk ngantuk selesaikan urusan sewaktu dengan aku..merugut secukup rasa kemarin hujan,hari ni hujan esok mungkin hujan lagi doa garuh pala agar rancangan tak tergendala dek hujan mcm kawan terkandas kt rumah.


No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping