Tuesday, May 8, 2018

Riwayat Persilatan yg aku tejemah

Secara jujurnya Moral Of Story Cerita dan benarnya aku hanya hidu copy paste kat blog aku sahaja not in personal dalam cerita persilatan ini,mungkin ada yang menyangka aku semua bolot cerita silat yang aku kumpul adalah salah satu rujukan yang tinggal di pedalaman kampung aku,Secara turun temurun,mereka tinggal adalah saudara-mara dan adik beradik terdekat Kabu otakku bukan nak berlumba-lumba cerita. Bagi mereka, daerah ini diangggap sebagai tanah warisan leluhur dan mereka menyebutnya,  terbagi menjadi kelompok-kelompok yang sangsi dengan aku walaupun aku sebenarnya bukan orang  Luar.  hidup dan menetap di desa di Pekan Darat Sementara antara yang terlibat Dalam tinggal hanya di  Benteng bagi mereka yang rasa hebat. yelahkan semua punya citarasa masing-masing dan Benteng inilah,salah faham inilah atau khilaf masyarakat  Dalam dan Luar melaksanakan segala aktifitasnya yang masih terkait dengan adat istiadat persilatan seni tradisi masalah bagi aku sebagai pencerita dengan tata rakyat bermacam tomahan dan di pukul canang bagi mengangkat martabat budaya bangsa melayu yang kian tengelam timbul hampir pupus di kalangan anak muda masa kini.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping