Wednesday, May 23, 2018

kelola kawasan rumah

Pagi hari ini kerja bekebun usai daun pisang kering depan rumah long dan belakang rumah,pelepah kelapa luruh bersepah 5 pokok,membaja pokok bunga 3 pek pokok buah 2 pek ,baja pengalak organik 2 pek pastu siram pokok,kait nyok masak (kelapa) 14 biji sebab di tepi jalan dekat bangsal bang cik takut orang lalu terkena kepala orang.kupas kelapa sedekah dekat jiran dapat RM10 petang bakor sampah sebab nak hujan macam tu la duk kampung kelola macam-macam kalau aku tak buat sapa lagi nak buat kawasan rumah aku.


      sebelah kiri dan belakang rumah bumbung merah ubi tu yang rimbun pokok belukar macam hutan tu la rumah aku

alhamdulillah durian menjadi 10 biji,mempelam,pisang,limau,mungai,rambutan tapi taku dapat dek musang pandan malam malam bumbam2 bila malam2 aku nak main gitar dia pun mai terjun bumbung bumbam2 duk katok drum nak main sama hahaha.

cerita mengenai kampung aku aku nak stroy serba sedikit


Tempat ni dahulunya keras di waktu malam di katakan menjelma seekor binatang sang kancil ke pelanduk melintas jalan suatu ketika dahulu dekat jalan besar awas hati-hati.


pokok besar di tepi kubur tempat menunggu bas kalau rasa semacam di waktu malam buat tak tahu saja bacalah ayat -ayat pendinding ke kursi ke.


Simpang pekan darat tahun 2009 aku excident sorang2 turun left conner time tegahari orang bang,aku yang turun coner tu pun sebab dekat rumah dengar batuk sampai di simpang seorang perempuan gemuk angkat tangan batuk itu sebab aku turun conner...member kata jin tendang anak panah tu menunjukan tempat aku jatuh kali pertama dan terakhir motor kriss modenas aku menyeret langgar deepadal handel pula terkena dada aku sakit beb sekarang dah ok.lepas aku angkat motor call rumah cakap nak ke klinik sebenarnya hari itu 3 X kali aku excident motor first kat simpang tu jatuh.o;eh kerana menahan kesakitan aku gagal mengawal pemanduan  dan posisi kedudukan motosikal aku rosak dan tidak stabil kemudian kali kedua dekat bank kereta langgar aku jatuh terbalik dan ke tiga balik rumah dekat simpang jalan masuk kampung jatuh terbalik tak ke naiya dalam satu masa.


Beginilah keadaan aku selepas beberapa bulan terlantar di rumah selepas kejadian,aku ada berubat dengan bomoh kulim paksa aku minum air keris dalam jug dan makan sireh selama beberapa minggu,aku jatuh pengsan malam beberapa hari selepas itu.kawan aku cakap aku kena serup makluk gahib.


pondok telepon lama memang dah lama sejak aku budak kecil lagi ada pondok tel sebelah simpang kubur neyh sekarang dah pindah di tempat lapang amacam rasa semacam tak

walau bagaimanapun jangan takut kita kan makluk tuhan yang di jadikan sebaik-baik makluk okay katup cerita ...kawasan pekan darat pra sejarah dahulunya dikenali permatang benuan ditukar nama di ambil semperna sejarah perniagaan terkenal sbgai pusat perniagaan


No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping