Wednesday, May 23, 2018

handfhone cabuk aku sekarang

Apa jenis handphone menjadi kegilaan IT macam aku? wa taknak ini blog kotor. Handphone yang paling wa minat adalah “Handphone Besi ultra metal samsung sgh -u800 soul LB”. Jangan gelak! Jangan gelak! Wa haria nanti. Pernah aku berangan, masa dulang-dulang kalau handphone ni nanti kakak lili KL hulur handphone ni sebagai tanda hadiah sebelum kami tidur di rumahnya sebab handfhone aku rosak.masa dapat hanfhone pergi sembahyang dekat masjid besi putrajaya rasa sama jenis plak sewaktu denganya hehehe Saat  baca blog aku ni, aku agak mesti diorang kata aku gatal. Okay abaikan. aku tahu diorang tak suka. Aku dah ready nak kena peril.
Kenapa handphone ni lagi aku suka dari smartphone?




aku takde smartphone. Jangan Tanya kenapa. Kang wa bantai.aku da jual sebelum neyh sebab sesak kehabisan wang Ringgit sebab baiki motosikal.aku guna duit jual hp beli makanan kucing aku nak minta pinjam kawan buat donno ja ...masa tu Fenomena smartphone ini kadang-kadang buat aku tension. Kenapa ? Tiap kali mulanya persahabatan, akan keluar lah soalan berbunyik sebegini “ada whatssup?”atau “jum whatssup”.  Eleh.. Nak mintak no phone aku lah tu.. okay abaikan.. Bila aku cakap takde tu menunjukkan aku ni  yang tak hipokrit belagak kaya. Jadi jangan Tanya lagi kenapa tak pakai smartphone.



      “Kenapa tak pakai smarthone?”.. Heishh.. Kan tadi aku da cakap, jangan tanya lagi, kang aku bantai kang! Jangan nak belagak dengan aku. Kang handphone tu kena sumpah masuk dalam lubang jamban baru hang tau.

Paling syiok bila kita tekan bintik bintik body  untuk mesej dan ianya tersangat lah heaven! Begitu laju dan sedap. Mohon jangan otak kuning kalau baca blog ni. Aku tak bersedia lagi.  Kenapa aku kata laju? Cuba lawan taip mesej, agak2 mana yang selamat sampai dulu? Kenapa aku kata ianya sedap? Tersangat lah sedap untuk ditaip. Button yang direka sangat lembut dan rasa heaven gila kalau nak main mesej dengan tunang.

Setiap handphone ada kelemahan dan kekurangannya.. Kalau guna hp ni snap gambar saja baru ada problem pula punat button tengelam, pun tak boleh snap gambar kena cungkil punat button dengan penyepit rambut pastu tekan baru boleh ambil gambar dan tak de mende mende canggih.. Aku cerita jer pasal handphone korang ingat aku ok la konon gambar kat blog FB tempampang macam tu macam ni, padahal aku guna pun hp ni..ambil gambar amat menyeksakan susah maju pun susah sekarang aku guna hp samsung cabuk buruksebab dah sengkek .susah beb sedih weh...

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping