Friday, May 18, 2018

hari yang memenatkan...

Hari Jumaat hari ini adalah hari yang berbahagia bg  aku sebab aku dah terima suntikan pagi tadi di klinik bagan tumpang bahagia tp bagi aku petang tadi adalah  yang paling memenatkan dalam sejarah hidup aku, dengan menempuh satu persoalan perjalanan yang amat memerehkan yang jarang dibuat orang. cuba bayangkan perjalanan ke Pejabat Tabung Haji kepala Batas sudah berpindah ke Bertam yang terpaksa dibuat atas sebab yang tak dapat dielakkan sudah sampai di lokasi cari tak jumpa aku call no yang tel yang TH call aku sebelum ni tanya???

memng letih la susah nak bgtau mcmmn letihnya sorang dengan nak control macam-macam tu tp nak buat cam ner demi mak aaku tu kene gak la gagahkan jugak badan ni walaupun ade kalanya dah 'Flate' nak melayang je rasanya.

tunggu-punya tunggu sampai 4petang lebih sebab orang ramai sampai di luar dan yang paling bt aku disambut dgn suara azan yan begitu sayu je bunyinya jd lepas semua org cek kat kaunter kat aku sebab kene ambik info yg  nak ikut mak aku mak saudara isteri kepada abang mak katanya kerani mahukan No IC aku terus call Paksu Abdul dan bercakap dengan mak kiah dan terus bagi No.Ic yang aku tulis di depan kaunter dan data di masukan dan di semak tiada rayuan atau tawaran. so belum tahu lagi macam mana sebab dah nak dekat daftar pernerbangan.mak pun belum tentu lulus pergi ke tanah suci sebab dalam buku rekord belum lagi buat pemerikasaan yang selainya sebab kes mak aku agak rumit dengan kesihatan Jadi TH bagi balik buku rekord kesihatan dan perlu buat pemeriksaan kesihatan dari pakar yang meluluskan dan di cop.

tp sblm tu ade permintaan dr org tua walaupun perjalan balik Hujan lebat basah kuyup nak ajak pergi beli juadah berbuka teringin katanya maka aku yg keletihan terpaksa mengalah bile mak aku pujuk suruh pegi gak tu pun aku x jamin bukak lg ke x bile sampai sane sbb dah ptg sgt. sampi dah dekat pukul 6 nasib baik la ade lg kedai yg bukak yg penting dpt beli kuih juadah berbuka..pukul 6 lebih baru sampai rumah aku sekali lg hampir terlena  penat & ngantuk. so dpt la gak aku tidur kejap  nak azan berbuka 'ya allah' aku rasa mcm nak tercabut rasenye kepala lutut nasib baik la motor klu otomatik pakai manual keras la kerongkong ni.

isnin aku pergi buat pemeriksaan kesihatan mak entah macam mana kena buat temu janji atau urgent sebab nak capat hantar buku rekord kesihatan tuh jd aku tungg mak aku ok lulus br balik, makin teruk x leh nak bangun tebaring je sebab dah lembik sampai abis semua tenaga aku hilang selera makan x lalu lambik je.berbuka kuih saja hari ini tak beberapa sihat tu sambil tu aku plak rasa x brape sihat sebab batuk2 mcm demam, tu la bahananya klu jalan jauh serang je pemandu motor de yg tak ada ganti x pernah dlm sejarah aku sampi mcm tu teruk aku kire dlm masa 1 hari aku dah pacu motor lebih dr 90 km dah kire rekod peribadi aku la ni! 

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping