Thursday, May 17, 2018

hari yang kini puasa makin muram


minggu ni adalah minggu yang semestinya membosankan..... hari ini pusa macam singa malas kelaparan dan mengantuk sekejap-kejap hujan tapi best juga cuaca sejuk rasa macam nak rehat lamat-lama sebab hari-hari ada saja kerja yang nak buat,cam bise la keje memang tak berape ade nak dekat raya nanti sesaklah dan yang paling best plak ramai la plak yang rasenye mekin sepi la  ku ini tp tak same cam cite sepi tu ok!apa pun selamat Berpuasa
aku kesian gak bile dpt tau yang di sisi kebanggaan bulan ramadhan tetibe je jatuh gering hanya kerana penangan ubat sakit ketika selepas sahur terus berehat panjang kat rumah je tak leh nak pegi mana2 kesian plak aku tgk mak. hari lepas dia  mintak tlg buat kerja rumah katanya x leh bangun dah beberapa rasa macam nak demam....aku belikan Jos Tok guru dan minyak ikan lepas berbuka katanya dah ok la boleh ke surau solat tarawikh , tadi bgtau petang tak leh bangun hai  maknanya tuhan suruh aku beringat jgn selalu ikut rasa nanti binasa, atau mak dan aku sakit sebab bakal dah nak abis urusan hospital dan Tabung Haji ni tu yang tak sampai hari nak keje kesian mak tak dpt nak jumpa bekal berbuka aku belikan kurma tu buat kali terakhir......sebelum mak melihat sendiri nanti pokok tamar kurma di tanah suci

walau mcm ner pun ok gak kemarin sehari sebelum menyambut ramadhan tahun  ni aku ke kubur tok Hajah Aishah Bin Man sebab mcm tau2 je ade duit poket sedikit aku belikan tin2 cat sapu cat kubur tok tak ramai plak orang ke kubur yg dtg nak mintak tolong pak bakar selepas aku habis baca surah Yassin Pak bakar minta tolong angkat batu nesan yang tengelam terjelus dek pasir yang di larikan air kemudian aku sambung sapu cat kubur tok rasmi dr  aku ni maklumlah org paling glamour.... 


maka bertenang je la  aku sepanjang hari  ni.... apa2 pun tadi petang nak ke klinik ambil suntikan tetap hujan di tengah jalan patah balik  mcm biasa singgah kedai beli kurma malam ke tarawikh dekat surau cume ada satu hari esok nak pergi ambil suntikan aku pastu tu kena hantar buku report kesihatan mak kat TH telah tel petang tadi minta serahkan buku rekod kesihatan dilanda urusan la aku esok....

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping